اخباراخبار میراث فرهنگی

ثبت ملی خانه بهاور خراسان جنوبی

ثبت ملی خانه بهاور خراسان جنوبی

خانه بهاور در شهر سربیشه خراسان جنوبی، در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش آرکاو به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مسئول ثبت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ثبت ملی خانه ی بهاور خراسان جنوبی گفت: بنای تاریخی این خانه  که در قلب بافت کهن شهر سربیشه قرار گرفته، مربوط به اواخر قاجار و اوایل پهلوی است.

طاهره مال اندوز افزود: این اثر با استفاده مناسب از توپوگرافی منطقه و ایجاد صفه برای اجرای پلان معماری همکف استفاده کرده است و می توان گفت تنها بنای دو اشکوب در شهرستان است.

استان خراسان جنوبی در شرق کشور با مساحتی حدود ۹۵ هزار و ۳۸۵ کیلومتر مربع واقع شده که از حیث وسعت ، جزو هشتمین استان ایران به شمار می رود.این استان از شمال با استان خراسان رضوی، از غرب با استان یزد، از شرق با کشور افغانستان، از جنوب با استان سیستان و بلوچستان و از جنوب غربی با استان کرمان همسایه است. مرکز استان خراسان جنوبی، شهر بیرجند است و از شهرهای مهم آن می توان؛ قاینات، درمیان، سرایان، سربیشه و نهبندان را نام برد.

ادامه مطلب
تئاتر شهر در «چهارشنبه‌های تهران»

در سربیشه ، خانه یاورری، خانه تاریخی بهاور، مزار کاهی، قلعه باغ مود، قلعه کهنه سربیشه، سنگ نگاره ماخونیک، مسجد چهارده معصوم، مسجد گنجی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا