اخباراخبار شهرسازی

ساخت ۲۰۳کیلومتر پیاده رو نابینایان در مشهد

ساخت ۲۰۳کیلومتر پیاده رو نابینایان در مشهد

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد به مناسبت “روز جهانی عصای سفید” ساخت ۲۰۳ کیلومتر پیاده رو نابینایان در مشهدگفت: مسیرهای پیاده‌رو شهری برای شهروندان نابینا در مشهد به صورت استاندارد اجرا شده است و توسعه آن نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

محمدرضا حسین‌نژاد افزود: شهروندان نابینایان با استفاده از مسیرهای ویژه پیاده‌روی می‌توانند با استفاده از عصای خود روی خطوطی که به همین منظور ایجاد شده‌اند به راحتی مسیریابی کنند.

وی افزود:چیدمان مبلمان شهری باید بگونه‌ای طراحی شود که برای افراد دچار معلولیت جسمی، کم‌توان و همه آحاد شهروندان قابل استفاده و بهره‌گیری باشد.

۵۲هزار نفر از شهروندان کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دچار انواع معلولیتهای جسمی و از این تعداد شش هزار و ۵۷۱نفر نابینا هستند.

یکی از دغدغه های اصلی افراد نابینا تردد در سطح شهر می باشد. سنگفرش های مخصوص افراد نابینا می تواند نقش عمده ای در کمک به آنها داشته باشد.شهر مطلوب ، شهری است که پاسخگوی نیازهای شهری هر طیفی از شهروندان باشد ؛ از کودکان و سالمندان و کم توانان و ناتوانان جسمی گرفته تا افراد معمولی و سالم و تندرست

ادامه مطلب
خانه مسکونی سیاسی

۱۵ اکتبر برابر با ۲۳مهر ماه “روز جهانی نابینایان و عصای سفید” نامگذاری شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا