دوره ها و کارگاه هارویدادها

کارگاه شناخت معماری ایران برگزار می‌شود

کارگاه شناخت معماری ایران برگزار می‌شود

به همت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، کارگاه آموزشی کاربردی «از نظر تا عمل» در معماری ایران معاصر به مدرسی مهندس محمدرضا حائری مازندرانی، معمار و شهرساز به مدت ۲۰ ساعت برگزار می‌شود.

 اکبر شیرمحمدزاده، مسئول آموزشی و هنری مرکزمعماری اسلامی گفت: معماری یک جریان اجتماعی و تداوم یافته است و برای ساخت فضاهای معاصر درایران امروز نیاز به یافتن سرچشمه اصلی معماری ایران است.

وی در ادامه افزود: در این دوره آموزشی که به مدت ۵ جلسه چهار ساعته برگزار می‌شود؛ به آموزش، شناخت و معرفی شبکه معنایی معماری  ایران و انتخاب کار عملی، روش شناسی معماری ایران، شامل: معرفی گونه‌شناسی، مستندسازی، معرفی روش‌های انسان‌شناسی و معناشناسی در معماری ایران، ارزیابی، تحلیل، نقد و تدوین پروژه‌ها و برگزاری نمایشگاه، نظرسنجی و آگاهی بخشی (معرفی و ارائه توسط دانشجویان دوره به مدت ۵ دقیقه) پرداخته‌ می‌شود.

مراحل دوره بر اساس پروژه‌های تعیین شده در کارگاه پیش خواهد رفت

شیرمحمدزاده در پایان اظهار داشت: مراحل دوره بر اساس پروژه‌های تعیین شده در کارگاه پیش خواهد رفت. کارگاه معماری معاصر ایران حاصل گفت‌وگو و پرسش و پاسخی است که توسط دانشجویان و محمدرضا حائری در نشست سوءتفاهمی به نام معماری در ایران معاصر انجام شده است و این کارگاه بر اساس نیاز روز دانشجویان معماری و علاقه‌مندان به این حوزه تشکیل خواهد شد.

ادامه مطلب
مسابقه عکس بین المللی"جاده ابریشم از نگاه جوانان"

ما امروز برای شناخت و خوانشی صحیح از معماری باید سرچشمه معماری را بیابیم. چرا که اگر آب را از سرچشمه آن ننوشیم باید آب گل‌آلود بنوشیم که در آن سوءتفاهم وجود داشته و از دیدن شفاف آب جلوگیری می‌کند.

سوء تفاهم از آنجایی آغاز می‌شود که جریانی به نام معماری که یک جریان اجتماعی مورد تفهیم و تفاهم برای همه ما باشد، نه در سطوح دانشگاهی، نه در شهرداری و نه در دولت نداریم.

گفتنی است، کارگاه آموزشی معماری معاصر ایران از ۱۴ آبان‌ماه در محل مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این کارگاه می‌توانند با شماره ۶۶۴۸۷۸۶۶ تماس حاصل فرمایند.

منبع: شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا