اخباراخبار میراث فرهنگی

معرفی یزدبه عنوان “پایتخت کتاب جهان”در۲۰۲۰

شهردار یزد:
معرفی یزد در سال ۲۰۲۰ به عنوان “پایتخت کتاب جهان”

شهردار یزد از رونمایی از چند عنوان کتاب با موضوع یزد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد.

به گزارش آرکاو به نقل از ایمنا، جمال‌الدین عزیزی با اشاره به معرفی یزد به عنوان “پایتخت کتاب ایران” در سال ۹۸، اظهار کرد: به همین مناسبت غرفه ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب فرانکفورت که از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا می‌باشد، با رنگ و بوی یزد افتتاح شده است.

وی افزود: غرفه ایران با نمادهایی از بادگیرها، کاشی‌کاری‌ها و معماری یزد تزئین شده و مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان بین‌المللی نیز قرار گرفته است.

شهردار یزد با بیان اینکه در این نمایشگاه مذاکراتی با ناشران داخلی و بین‌المللی در مورد ترجمه برخی کتاب‌هایی که در مورد یزد نگارش شده، انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد ترجمه کتاب‌های فاخر درباره موضوع یزد خواهیم بود.

عزیزی از رونمایی دو کتاب به زبان آلمانی در این غرفه خبر داد و گفت: یکی از این کتاب‌ها ترجمه کتاب “انسان ۲۵۰ ساله” شامل مجموعه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد زندگی سیاسی و مبارزاتی امامان شیعه (ع) است.

ادامه مطلب
راهکار نجات زمین رعایت حقوق محیط زیست است

وی اضافه کرد: در این مراسم ترجمه آلمانی کتاب “اسلام جزئی از آلمان است” نیز با حضور سرکنسول ایران در فرانکفورت و همچنین مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

شهردار یزد گفت: مقدمات و مذاکرات لازم برای اینکه یزد به عنوان “پایتخت کتاب جهان” معرفی شود نیز انجام شده که امیدواریم با همکاری همه دست‌اندرکاران به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، بتوانیم یزد را در سال ۲۰۲۰ به عنوان “پایتخت کتاب جهان” معرفی کنیم.

 هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه به مدت پنج روز در کشور آلمان در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا