اخباراخبار شهرسازی

تذکر سالاری به شهردار تهران

تذکر سالاری به شهردار تهران

به گزارش خبری آرکاو، محمد سالاری در جلسه علنی روز سه شنبه ضمن گلایه از شهرداری تهران که نسبت به توجه به برخی از تذکرات بی توجه است، گفت: باید رویکرد مناسبی در خصوص برخی از تذکرات اتخاذ شود. در پروژه پالادیوم به عنوان پروژه بزرگ مقیاس ساختمانی در ابتدای دوره تذکراتی دادم، مجموعه قابل توجهی بارگذاری متخلفانه با همراهی شهرداری در این مجتمع تثبیت شده است اما تخلفی عیان در این پروژه وجود دارد که در تاریخ ۱۳۹۶.۷.۴ نسبت به آن تذکر دادم و یک ماه بعد نیز چند تن از اعضای شورا نسبت به آن تذکر داده و آن احداث زیرگذر و ایجاد پل در مجموعه پالادیوم است که به طور عیان به حقوق عمومی شهر تعدی کرده است.

سالاری با بیان اینکه معاونت قضایی دادستان کل کشور چندین بار به شورا و شهرداری در خصوص این تخلف نامه نوشته است، همچنین در کمیسیون ماده ۱۰۰ به این تخلفات رسیدگی شده، همچنین مشاور وزیر راه وقت نیز نسبت به آن هشدار داده و سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز گزارش کاملی از تخلفات تهیه کرده است، گفت: رأی بدوی این مجتمع صادر شده اما با رایزنی مالک و شهرداری منطقه تلاش می شود، رأی تجدیدنظر به تأخیر بیفتد.

ادامه مطلب
جلوی ساخت و ساز های غیر مجاز در زنجان گرفته شود

موضوع تخلف نیز یک موضوع واضح و علنی

وی تأکید کرد: در حالی که رأی بدوی ماههاست صادر شده، موضوع تخلف نیز یک موضوع واضح و علنی است اما با تلاش شهرداری، مالک و برخی افراد صاحب نفوذ تلاش می شود این پرونده دوباره تبدیل به نظریه شود و در خصوص آن نظر داده شود با این امید که از این ستون به آن ستون فرج است، اگر با این روش ها جایگاه نهادهای نظارتی زیر سؤال برود، راهی جز طرح سؤال از شهردار نمی ماند و از شهردار تقاضا داریم نسبت به تذکراتی که در خصوص موضوعات تخلف آمیز است، توجه بیشتری شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به جایگاه اعضای شورای شهر تهران در شورای عالی شهرسازی گفت: با وجود آنکه اعضای شورای شهر تهران در شورای عالی شهرسازی حق رأی ندارند اما به نگاه و نظر آنها در این شورا توجه بیشتری نسبت به شهرداری می شود. زمانی که پادگان ۰۶ در شورای عالی شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت، ما با بارگذاری ۱.۷ میلیونی در این منطقه مخالفت کردیم که وزیر راه بر اساس تذکر ما یک سال و نیم تصمیم گیری در خصوص این پرونده را به تأخیر انداخت. در حال حاضر با بارگذاری ۶۳۰ هزار متر مربعی در این زمینه موافقت شده که هر چند ما راضی به این هم نیستیم اما به دلیل حقوق مکتسبه این تصمیم گیری انجام شد، ولی ۳۵ هکتار از این زمین تقدیم شهرداری و شهروندان تهرانی شد.

ادامه مطلب
گزارش تصویری جلسه کمیته تخصصی معماری

منبع: خبرنگار مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا