اخباراخبار مسکن

عدم رعایت استانداردها در مسکن مهر قزوین

استانداردهای مناسب‌سازی در مسکن مهر قزوین رعایت نشده است

به گزارش آرکاو از قزوین، محسن اسماعیلی در جلسه ستاد مناسب سازی شهری برآی معلولان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: احداث شهرهای جدید مانند مهرگان که در دهه اخیر با جدیت پیگیری شده است، مشکلات زیادی در بحث مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان دارد.

وی افزود: در این فضای شهری کیفیت طراحی و ساخت فضاهای داخل واخدهای مسکونی پابین بوده و پارکینگ‌های مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: در ساخت مسکن مهر۳ معاونت شهرسازی، مسکن و فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی نقش داشتند اما به دلیل اینکه قیمت تمام شده واحدهای مسکونی مسکن مهر بسیار مهم بود زیرا برای دهک‌های پایین جامعه احداث می‌شد بسیاری از مراحل ساخت آن له صورت ایده‌آل انجام نشد.

اسماعیلی با اشاره به طوح اقدام ملی در حوزه ساخت و ساز خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بعدی در حوزه ساخت و ساز، دولت طرح اقدام ملی را ارائه داده و سهم استان قزوین نیز در این طرح احداث حدود۱۰ هزار واحد مسکونی است.

ادامه مطلب
لزوم تکمیل شناسنامه باغات باقی مانده در تهران

وی گفت:غالب ساخت و سازهای مسکن مهر انجام شده است و الان فقط می‌توانیم روی مناسب‌سازی و محوطه‌سازی ساختمان‌های موجود کار کنیم تا شرایط مطلوب در حوزه مهرگان فراهم شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به نتایج بازدید از مسکن مهر عنوان کرد: استانداردهای مناسب‌سازی بناها و محیط‌های شهری مبنای کار بازدید و مناسب‌سازی فضاهای مسکن مهر استان بوده که مشخص شد استانداردها در نصب آسانسورها و فضاهای بهداشتی خیلی رعایت نشده است.

اسماعیلی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنیم با اجرای استانداردهای مقررات ملی ساختمان، از بروز مشکلات بعدی مانند مسکن مهر جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا