آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتجایزه معمار سال 1390دفاتررستورانشرکت استاک بم‌آور پایدارشیرازعلی سوداگرانکاربریکانسپتمعماراننازنین کازرونیان

اکو رستوران صدرا | شرکت استاک بم‌آور پایدار

اکو رستوران صدرا
معمار: شرکت استاک بم‌آور پایدار (علی سوداگران، نازنین کازرونیان)

موقعیت: ایران، شیراز، صدرا، اکوپارک
وضعیت : 
طراحی شده
مساحت: ۹۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۱۳۹۴
کاربری: رستوران
طراح داخلی: نازنین کازرونیان
همکاران طراحی: محمد‌امین زنده شاهوار، حنیف حق‌طلب
مهندس سازه: سلمان رستمی
مهندس تأسیسات: امین محکمی
مجری پروژه: علی سوداگران
جوایز: برنده چهارمین جایزه معماری داخلی ایران ۱۳۹۰


"<yoastmark

درباره پروژه  اکو رستوران صدرا 

سکونت در صدرا

شهر صدرا واقع در شمال غربی شیراز ،یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق استان فارس می باشد و برای کسانیکه از شلوغی،هرج و مرج،آلودگی هوای شهر خسته شده اند و به دنبال مکانی آرام،دنج ،راحت با تمام امکانات رفاهی هستند شهر صدرا انتخاب بسیار مناسبی است. این شهر بسیار جدید و نوساز می باشد و اکثر جمعیت این شهر را جوانان تشکیل می دهند .این شهر تمام امکانات رفاهی را دارد و می توان برای مدت طولانی در آنجا اقامت کرد و وارد مرکز شهر نشد. مجتمع خلیج فارس شامل ملک های تجاری،شهربازی،هایپر مارکت،سینما،رستوران و بسیاری از امکانات دیگر است. یکی دیگر از مزایای این شهرک وجود ایستگاه راه آهن شیراز در ابتدای بلوار خلیج فارس می باشد که برای سفرهای زمینی مورد پسند بسیاری از شهروندان قرار می گیرد.

ادامه مطلب
نشریه علمی پژوهشی مدیریت شهری و روستایی 36

این رستوران در اکو‌پارک شهر جدید صدرا و با مساحتی در حدود ۹۰۰ متر‌مربع، شامل بیرون‌بر، فست‌فود و کافی‌شاپ طراحی گردیده است. کوه‌های اطراف، مهم‌ترین چشم‌انداز شهر را فراهم می‌سازند که ایده‌ی اصلی طراحی این بنا قرار گرفت. شکست پوشش سبز کف و اتصال آن به بالای سطح زمین، فضاهای زیرین و سقف بنا را تعریف کرده و خط آسمانی هماهنگ با کوه‌های اطراف فراهم نموده است. نمای رو به دریاچه، کاملاً شفاف و نمای پشت به دریاچه از سنگ‌های استخراج شده از کوه‌های منطقه (سنگ گندمک که معدن اصلی آن در شهر صدرا واقع است) با بافتی خشن طراحی گردید تا پروژه با طبیعت پیرامون هماهنگ گردد. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شانزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا