آپارتمان هاپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهحسین امانتدفاتردفتر معماری امانتفروشگاهکاربریکانادامراکز تجاریمراکز مسکونیمعماران

زوندا نلیس | دفتر معماری امانت 

زوندا نلیس
معمار: دفتر معماری امانت 

موقعیت: کانادا، ونکوور قبل از میلاد
وضعیت: ساخته شده
کاربری: مسکونی،تجاری
تاریخ ساخت: ۲۰۱۸


زوندا نلیس
زوندا نلیس

مشخصات پروژه زوندا نلیس

مشتری، زوندا نلیس بیش از ۲۰ سال مغازه طراحی لباس خود را در گوشه گرانویل و ۶ام در اختیار داشته است. او در حال توسعه مجدد سایت خود با ترکیبی از واحدهای مسکونی و خرده فروشی است تا بتواند کار و زندگی خانوادگی خود را در یک مکان تلفیق کند. توسعه پیشنهادی شامل یک ساختمان مسکونی بتنی پنج طبقه از ۱۰ هزار و ۸۰۰ گرم.s.f. با چهار واحد مسکونی بالاتر از سه واحد تجاری در طبقه همکف. همچنین دارای یک سطح پارکینگ و ذخیره سازی زیرزمینی است که توسط یک ماشین آسانسور از لاین قابل دسترسی است. فضای خرده فروشی بیش از ارتفاع در گرانویل با لعاب متصل به سیلیکون با لبخند برای بیان ساده و تمیز ایجاد می شود. ارتفاع اصلی ترکیبی از هواپیماهای بتونی و حجم مکعب شیشه ای است که با یک ریتم بازیگوش مانند یک الگوی نساجی چیده شده اند.

لعاب دیواری پرده با اسپندرهای فلزی و شیشه ای با تابلوهای بتونی رنگی در هم تنیده است. قرار گرفتن در معرض دیوار جنوبی در کنار همسایه بتونی با الگوی به ثمر رساند شبیه به ریتم در ارتفاعات شمالی نقاشی خواهد شد. مواد به روز شده در هواپیما زمینی مانند کاشی معرق در ورودی ها و سنگفرش گرانیتی ارائه شده است. با توجه به باریک بودن سایت (۹.۱ متر) ، پارکینگ پیشنهاد شده است که از یک کوچه با آسانسور وارد شوید. یک استکبار اتومبیل اضافی در سطح P1 به دو اتومبیل اضافی برای مجموع ۶ می رسد. جلوگیری از استفاده از رمپ منجر به یک واحد تجاری اضافی می شود که زندگی بیشتری را به خیابان ۶ غربی می دهد. این ساختمان امضا با حجم بازیگوش خود به علاقه ، تنوع و تجربه عابر پیاده در گوشه خیابان گرانویل خیابان و ششم کمک خواهد کرد.

 

ادامه مطلب
ساختمان 69 | گروه معماری آراد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شانزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا