آثار معماری ایرانپروژه بر اساس جوایزپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانجایزه معمار سال 1383دفاتررضا دانشمیرکاربریمراکز مسکونیمعمارانمهندسان مشاور حرکت سیالویلا

خانه دو پوسته ی لواسان | مهندسان مشاور حرکت سیال

خانه دو پوسته ی لواسان
معمار: مهندسان مشاور حرکت سیال (رضا دانشمیر)

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۱۱۵۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۱۳۸۰
کاربری: مسکونی-ویلا
جوایز: اثر برگزیده جایزه معمار ۸۳


خانه دو پوسته ی لواسان
خانه دو پوسته ی لواسان

درباره پروژه  خانه دو پوسته ی لواسان

طبیعت ممتاز محیط در لواسان، چشم اندازهای زیبا و متنوعی را از کوهستان های شمالی تا دشت جنوبی دراختیار ساکنان این ناحیه قرارداده است. داشتن ویلایی زیبا در این منطقه می تواند، لذت گذراندن تعطیلات را برای شما به همراه داشته باشد. پروژه ی خانه دوپوسته ی لواسان توسط مهندسان مشاور حرکت سیال و معمار شناخته شده رضا دانشمیر در سال ۲۰۰۱ میلادی طراحی و اجرا شده است.

موقعیت پروژه

محوطه بنا، قطعه زمینی به مساحت ۱۱۵۰ مترمربع واقع درشهرکی ویلایی درمنطقه لواسان است. سایت پروژه در محیط زیبای طبیعی قرار دارد و این بنا از اولین ساخت و سازهای آن ناحیه است. این محیط طبیعی، چشم اندازهای زیبایی را پیشنهاد می کند، از کوه های شمالی تا نواحی سبز جنوبی.استراتژی و ایده اصلی طراحی در این پروژه، برقراری دیالوگی میان بنا و محیط اطراف و ایجاد پیوستگی بنا با فضای پیرامونش بوده است.

روند طراحی

براساس ظوابط شهرداری لواسان، می بایست بنا در یک سمت سایت قرار می گرفت و باقیمانده زمین به فضای سبز اختصاص داده می شد. با توجه به این ضابطه و به منظور یکپارچه کردن فضای داخلی با فضاهای سبز عمومی، یک پوسته نیمه شفاف به گونه ای طراحی شده است که از فضای میان این پوسته و ساختمان، فضاهای داخلی و فضاهای سبز بیرونی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

این پوسته مسیری را به وجود می آورد که از طریق تراس طبقه اول و یک رمپ و یک راه پله، خودش را تا فضای باز می کشاند.ارتباط فضای داخلی طبقات این ویلا به وسیله پلکانی مارپیچی برقرار می شود. این پوسته به وسیله راه پله داخلی به طبقه همکف و زیرزمین مرتبط می شود، بدین ترتیب یک جریان پیوسته، پویا و سیال در کل پروژه جاری می شود.با توجه به ایجاد پوسته نیمه شفاف و به کارگیری پنجره های بزرگ سرتاسری نورطبیعی به بهترین شکل ممکن روشنایی فضای داخلی را تامین کرده و امکان دید مناسب به طبیعت اطراف به وجود آمده است.

ادامه مطلب
سینما گلدن سیتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا