آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمحمد کانی سوارانمراکز تجاریمعماران

فروشگاه برگهف | محمد کانی سواران

فروشگاه برگهف
معمار:محمد کانی سواران

موقعیت: ایران -تهران، اتوبان شهید باکری ، مجتمع تجاری هایپر استار.
وضیعت:
اجرا شده
مساحت: ۵۰مترمربع 
کاربری: تجاري
تاریخ : ۱۳۹۲
همکاران طراحی : محمد کانی سواران,گل نسا متحد
کارفرما:
شرکت برگهف

 


فروشگاه برگهف
فروشگاه برگهف

درباره پروژه فروشگاه برگهف

این فروشگاه محلی برای عرضه لوازم آشپزخانه یک کارخانه بلژیکی می باشد، کاربری قبلی این فضا فروشگاه عرضه کفش بوده است که با توجه به قوانین مجموعه، فروشگاه به صورت خام تحویل کارفرمای جدید داده شد. با توجه به مساحت فروشگاه و قرارگیری آن در هایپر استار که مکانی پرتردد می باشد ابعاد ورودی به صورت حداکثری احساس می شد از این جهت مرز بین راهرو و فروشگاه از بین رفته و مردم راحتر و بدون فکر وارد فروشگاه می شوند. در این فروشگاه باتوجه به فاصله کم دیوارها نسبت به فضای عبوری مشتریان استفاده حداکثری از رنگ سفید شد و در زمینه به منظور ایجاد عمق بیشتر و شاخص تر کردن اجناس در طبقات از رنگ مشکی استفاده شد.

با توجه به تاسیسات مرکزی فروشگاه و بازرسی مداوم مجموعه تصمیم برآن شد که سقف به صورت اکسپوز باشد و با استفاده از پنل های معلق سفید روی زمینه مشکی سقف به جذابیت و کاربری و مرقون به صرفه بودن سقف کمک شایانی شده باشد. نورپردازی کلی فروشگاه روی همان صفحات سفید معلق صورت پذیرفت. طراحی با رویکرد مدولار محور و استفاده از تیپ های یک اندازه می باشد که موجب شد تا سرعت اجرا افزایش پیداکند و پرت مصالح کم شده و در نتیجه هزینه اجرا کاهش یابد. تمام تلاش پس از بدست آوردن کانسپت کلی این بود که این مدولار بودن موجب خشک شدن فضا نگردد و نهایتاً با استفاده از جابه جایی های افقی و فضاسازی با توجه به استاندارد های مورد نیاز اجناس باعث شد تا فضا از بی تحرکی نجات پیدا کند.

 

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی ویلا |علیرضا شرافتی، پانته آ اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا