آثار معماری ایراناستودیو هادی تهرانیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریمراکز تجاریمعمارانهادی تهرانیهامبورگ

نمایشگاه ماشین های لوکس | استودیو هادی تهرانی

نمایشگاه ماشین های لوکس 
معمار: استودیو هادی تهرانی

موقعیت : آلمان، هامبورگ
وضعیت : 
ساخته شده
مساحت : ۹۱۶۰ متر مربع
تاریخ ساخت : ۱۹۹۱
کاربری : تجاری
سازنده : الکساندر سی، ناپ-ویت
تیم پروژه : آندریاس جوخوم


"<yoastmark

درباره پروژه  نمایشگاه ماشین های لوکس 

نمایشگاه اتومبیل های کلاس لوکس با اولین سیستم مسطح ساختاری شیشه در آلمان. یک ساختمان صنعتی قدیمی با دارا بودن ایستگاهی در جلوی آن به یک نمایشگاه اتومبیل اختصاصی در فردریش-ابرت-دم ، جاده ای در حومه هامبورگ تبدیل شده است. ساختار و هندسه ساختمان اصلی به عنوان پایه و اساس مفهوم جدید معماری کارگاه ها، سالنی برای حمایت از ماشین های قدیمی، و همچنین مکانهای اداری و انباری برای یک نمایشگاه فروش ماشین حفظ شده است.

پس از پوسیدگی سازه و تخریب ایستگاه،روکش جدیدی برای سقف ساختمان اعمال شد. برخلاف سقف های منحنی کاملاً شیب دار مسطح تنظیم شده و با افزودن نمای شیشه ای رو به خیابان تکمیل شده است.
این اتصالات مسطح سیستم شیشه ای برای اولین بار بود که در آلمان به تصویب رسید. نمایی از خودروهای موجود در نمایشگاه را در پشت خود نشان می دهد. نما برای جلوگیری از بازتابهای آزار دهنده ناشی از محیط اطراف ، ده درجه از محور عمودی خم شده است. از جلو، یک حوضه آب در ناحیه بیرونی از طریق بازتاب نور را به نمایشگاه می اندازد که یک پل از بالای آن به ورودی منتهی می شود. اداره ها و مناطق ویژه در قسمت عقب ساختمان به عنوان سازه های مستقل که به رنگ سفید مطابق با اصل “ساختمان-درون یک ساختمان” بنا شده اند ، قرار گرفته اند.

ادامه مطلب
خانه پلاک یک|حسام عندلیب، رزا عطارد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا