آثار معماری ایرانآموزشیاستودیو هادی تهرانیامارات متحده عربیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدانشگاهدفاترکاربریمعمارانهادی تهرانی

ساختمان دانشگاه زید ابوظبی | استودیو هادی تهرانی

ساختمان دانشگاه زید ابوظبی
معمار: استودیو هادی تهرانی

موقعیت : امارات متحده عربی، امارات متحده عربی
وضعیت :
ساخته شده
مساحت : ۱۰۰۰۰۰ مترمربع
تاریخ ساخت : ۲۰۱۱
کاربری : آموزشی


ساختمان دانشگاه زید
ساختمان دانشگاه زید ابوظبی

درباره پروژه   ساختمان دانشگاه زید ابوظبی

کانسپت طرح

پردیس جدید با مشخص کردن نقطه کانونی، تأکید خود را نشان می دهد. از نظر شکل، عملکردهای اصلی دانشگاه به صورت ارگانیک در ارتباط هستند که از فرم های جاری کویر و حجاب الهام گرفته شده است. از نظر عملکرد، فضاهای یکپارچه و سایه بان در فضای باز ارتباطات را تسهیل می کند. از نظر عاطفی، زندگی دانشگاهی در همسایگی ساختمان های بزرگ دیگری که به فرهنگ و ورزش اختصاص داده شده، تصویری را به دست می آورد که منعکس کننده استانداردی است که برای خودش تعیین کرده است ، تصویری که از سراسر دنیا قابل تشخیص است.

طراحی سقف

جذابیت خاص و پویایی های خاصی که در پشت بام ایجاد شده است به دلیل آن باقی نمانده است که یک عنصر از معماری بلکه از طریق تزریق و شکل دادن به فضای شهری باشد. منظره سقف مستقیماً با چشم انداز دانشگاه ارتباط دارد. از نظر شکل ، فضای باز با مسیرها و پلاکهای خود با معماری در هم تنیده است. در همان زمان ، اصلاحات هم در ساختمانها و هم در فضای باز در هر زمان ممکن است. 

ادامه مطلب
آپارتمان شماره 5 | استودیو هرم

طراحی پایدار

به معنای سازنده ، از همه امکانات برای تحقق بیشترین حفاظت از اقلیم و در حالی که استفاده از کمترین ماده ممکن استفاده شد ، استفاده شد. این مربوط به شکل ساختمانها ، جریان هوا و نورپردازی جهت دار آنها ، عناصر سایه زنی در خارج از نما و اثر سایه از سقف همه کاره است. برنامه ریزی منظره با مناطق آبی و مزارع بی شمار خود در این مفهوم ادغام شده است. استفاده فنی از انرژی خورشیدی ، متمرکز یا غیرمتمرکز ، در همه زمان ها امکان پذیر است.

ابوظبی به عنوان یک سایت آموزشی

این دانشگاه دارای اهمیت فرهنگی و سیاسی عظیمی برای کل منطقه است. این حتی اولین امکانات در نوع خود برای دانش آموزان دختر و پسر در همان زمینه ها است ، هرچند که بطور آزمایشی در همان اتاق ها قرار ندارد. این ساختار ، یک پروژه اولیه توسط منطقه مرکزی ، ظهور بخشی از امارات متحده عربی است که از مرزها فراتر رفته و توجه بین المللی زیادی را به خود جلب کرده است.  دانشمندان نخبه مؤسساتی مانند سوربن در پاریس و دانشگاه نیویورک این طرح را در مکان های جداگانه همراهی می کنند. دانشگاه زاید یک فرصت آموزشی را برای نسلهای آینده فراهم می کند تا نسل های آینده را تأمین کند. پروژه ای برای آینده با ماندگاری قدرت. با این وجود همچنین با پتانسیل های توسعه این جامعه ، با ایده های جدید و محصولات جدید و در نهایت با وضعیت کشور در پی تغییر سیاست که در مورد انرژی، سروکار دارد. آموزش و پرورش نقش اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جهانی امارات دارد. به همین دلیل ایالات متحده آمریکا روش ها و استراتژی هایی را برای پیشرفت آینده زیرساخت های مرتبط با آموزش تعریف کرده اند.

ادامه مطلب
دفتر ناوگان 1 و 2 | استودیو هادی تهرانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا