آثار معماری ایراناصفهانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترسهيل قدس نبويکاربریکانسپتمعماران

کیوسک موتورسیکلت | سهيل قدس نبوي

کیوسک موتورسیکلت
معمار:سهيل قدس نبوي

موقعیت:ایران-اصفهان
وضیعت:
طراحی شده
مساحت:۶مترمربع
کاربری: صنعتی
تاریخ : ۱۳۹۴
طراح:سهيل قدس نبوي
کارفرما:
گروه سارنگ


کیوسک موتورسیکلت
کیوسک موتورسیکلت

درباره پروژه کیوسک موتورسیکلت

“حداکثر عملکردگرایی در حداقل فضا” … نهایت سادگی و رعایت فرم کیوسکهای متداول شهری/ طرحی مشخص که با رنگ خود بخوبی قابل شناسایی است و هویت ویژه ای برای وظیفه خاص خود دارد/ قابل گسترش و باز و بسته شدن/ حمل و نصب راحت / قابل مونتاژ در محل/ دسترسی مناسب ابزار و وسایل … باید بگویم طراحی در فضاهای محصور، مفهومی از عملکرد را بیشتر خواستار است. عملکردی در قالبی زیبا و به دور از تزئینات … در این پروژه سعی کرده ام، با توجه به فضای نسبتا کمی که جهت طراحی ارائه شده است، عملکرد را بیشتر در نظر گرفت.

هرچند که به عنوان یک مبلمان شهری، بایستی ظاهری شکیل و زیبا و جامعه پسند داشته باشد. نام پروژه ایستگاه موتور سیکلت گذاشته شد تا اسمی باشد بر سر زبان ها … مدل فرمی که جهت طراحی کیوسک به نتیجه رسیدم یک فرم قابل درک و به دور از پیچیدگی خاص و به صورت باز و بسته شونده می باشد که توسط سیستم لولایی رفع نیاز این موضوع است. این سیستم نسبت به سیستم کشویی و بادبزنی اصطحلاک کمتری را داراست. مساحت استفاده شده این کیوسک در صورت بسته بودن حدود ۵/۳ متر مربع است که تقریبا نصف مسحات پیشنهادی است و در زمان باز بودن طوری طراحی شده است که به دلیل کاربرد سوخت بنزینی، فضای تعمیر به جهت امنیت، در فضای نیمه باز و مسقف و دارای سایه بان باشد. در زمان بسته بودن این کیوسک به عنوان یک المان شهری و نشیمن و گفت و گو کاربرد دارد.

ادامه مطلب
نشست معماری و شهرسازی معاصر ایران در کاخ نیاوران

متریال

متریال پیشنهادی برای این مدل، ورق آلومینیوم (کامپوزیت) با دو رنگ نارنجی (نشانه ی تحرک، فعالیت، سرعت، جوان پسند، شاخص شهری و انعکاس دهنده ی گرمای خورشید) و خاکستری (خنثی) می باشد که توسط پیچ و پرچ به هم دوخته می شود و سوار بر اسکلت کار. حتی الامکان از متریال شیشه ای و شکننده استفاده نشده است، مگر ویترین عمودی که طبیعتا شفاف است. همچنین سطح کف، جهت سهولت شویندگی از ورق استفاده شده و سطح اختلاف توسط یک سطح شیبدار ساده که ثابت نمی باشد. سازه و اسکلت کار توسط اتصالات ساده و مرسومی در نظر گرفته شده است و حتی الامکان مقرون به صرفه. پرسنل این کیوسک از امکانات همچون: نشیمن، روشویی دست و صورت، تفکیک بازیافت و زباله و قطعات تعمیراتی، ابزار آلات نصبی روی دیوار جهت سهولت کار، سرمایش، گرمایش، سیستم کامپیوتری، کمد و انبار و …، می تواند استفاده کند. همچنین تعبیه مخزن آب مصرفی در قسمت فوقانی کیوسک جهت فشار آب در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا