آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندارا امیریدال استودیو dal-officeدفاترکاربریمراکز مسکونیمعماران

آپارتمان مسکونی خ فیضیه | دال استودیو 

آپارتمان مسکونی خ فیضیه
معمار:دال استودیو  ( آرمین هاشمی، دارا امیری )

موقعیت:ایران-تهران، نیاوران، خیابان فیضیه ، نیاوران
وضیعت:
ساخته شده 
مساحت:۱۹۶ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ : ۱۳۹۷
طراح :
دال استودیو
تیم طراحی:
آرمین هاشمی، دارا امیری
کارفرما:
جناب آقای دکتر مهرابی


آپارتمان مسکونی خ فیضیه
آپارتمان مسکونی خ فیضیه

درباره پروژه آپارتمان مسکونی خ فیضیه، نیاوران

پروژه طراحی داخلی و دکوراسیون آپارتمان مسکونی خیابان فیضیه، در مدت زمان محدودی توسط استودیو دال طراحی گردید. با توجه به نیازهای کارفرما، تیم طراحی داخلی استودیو دال، طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن را برای این پروژه برگزید. از جمله خواسته‌های مالک این آپارتمان مسکونی، دکوراسیون شیک و مدرن و پرهیز از شلوغی در فضاهای خانه بود. تمایل کارفرما بر پرهیز از شلوغی فضاها در مواردی حتی وسواس‌گونه بود. این خواسته‌ها درکنار زمان محدود کارفرما برای اعمال تغییرات، انتخاب طراحی داخلی مدرن را برای این منزل مسکونی، اجتناب‌ناپذیر ساخت.

اصلاح پلان در راستای بهینه‌سازی عملکردی، طراحی داخلی و دکوراسیون

در وضعیت موجود پیش از طراحی داخلی استودیو دال، نقشه این آپارتمان مسکونی دارای نواقص فراوانی بود. از جمله این نواقص وجود چهار درب که مستقیم به هال منزل باز می‌شدند و ستونی در وسط پذیرایی بود. وجود این درب‌ها در کنار پنجره‌های متعدد فضای هال و پذیرایی، عملاً جداره‌ای برای استفاده از المان‌های طراحی داخلی مدرن باقی نمی‌گذاشت. شایان ذکر است که طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن، بدون وجود صفحات عمودی در فضاها جایی برای استفاده از رنگ‌ها، بافت‌ها و دیگر عناصر بصری ندارد.

ادامه مطلب
فرونشست زمین، از مخاطرات اصلی استان قم

راه حل تیم طراحی داخلی ما، گرفتن کمی از فضای اتاق‌ها و هال، و ایجاد راهرویی در پشت آن برای ورودی اتاق‌ها بود. این راهکار درب‌های اتاق‌ها را از دید پنهان و فضای خصوصی خانواده را تامین می‌نمود. ستون میان هال و پذیرایی نیز با تبدیل شدن به بوفه‌ای هماهنگ با دکوراسیون فضا به المانی کاربردی تبدیل گردید. این بوفه و کتابخانه همچنین تفکیکی عملکردی و فضایی میان پذیرایی و نشیمن تلوزیون پدید آورده است. مجموع این تغییرات پلان، علاوه بر بهینه‌سازی عملکردی این آپارتمان مسکونی، مستقیماً بر کیفیت بصری طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن آن تاثیرگذار هستند.

همنشینی عناصر بصری در طراحی داخلی مدرن

در طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن، عناصر اصلی، خطوط، صفحات، رنگ‌ها، بافت‌ها و احجام هستند. طراحی داخلی مدرن در عمل حاصل همنشینی این عناصر در کنار یکدیگر و تقابل، تضاد و هارمونی میان آنها است. در طراحی داخلی این آپارتمان مسکونی از صفحات با رنگ و بافت‌های مختلفی در جداره‌ها استفاده شده است. سرامیک‌‌های پرسلانی با طرح مرمر، دیوارکوب‌های چوبی، شیشه‌های رنگی، کاغذ دیواری را می‌توان اصلی‌ترین صفحات تشکیل‌دهنده طراحی داخلی مدرن این آپارتمان دانست. خطوط مشکی رنگ از دیگر المان‌های طراحی داخلی مدرن این پروژه است. این خطوط در بند میان سرامیک‌ها، دیوارکوب‌های چوبی، ساختار آهنی بوفه‌ها و تجهیزات روشنایی قابل تشخیص‌اند. بافت مبلمان‌ها، کاغذهای دیواری و پرده‌ها با هم در هماهنگی هستند و با بافت براق سرامیک‌ها، شیشه‌های رنگی در تضاد‌اند. استفاده از بافت و رنگ چوب در طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن این پروژه، کیفیت انتزاعی و مدرن خطوط را تعدیل نموده و به فضا گرمی و صمیمیت بخشیده است.

ادامه مطلب
برج مسکونی 1

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا