آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدال استودیو dal-officeدفاترکاربریمراکز تجاریمعماران

طراحی داخلی مینیمال آتلیه EDGELAB | دال استودیو 

طراحی داخلی مینیمال آتلیه EDGELAB
معمار:دال استودیو 

موقعیت:چین، گوانجو
وضیعت:
ساخته شده 
مساحت: ۲۰۰ مترمربع
کاربری: طراحی داخلی – اداری
تاریخ : ۲۰۱۸
طراح :
Edgelab Studio


طراحی داخلی مینیمال اداری آتلیه EDGELAB
طراحی داخلی مینیمال آتلیه EDGELAB

درباره پروژه طراحی داخلی مینیمال آتلیه EDGELAB

شاید باورتان نشود اما، دفتر کار آتلیه طراحی ادج‌لاب (Edgelab) در ابتدا یک فضای انبار با ارتفاع ۶ متر بوده است که پس از مدتی توسط معماران و مهندسان خلاق چینی باز سازی گردیده و به مجموعه اداری با ویژگی های منحصر به فرد تبدیل شده است.

معماران این پروژه با طراحی داخلی و دکوراسیون مینیمال منحصر به فرد، فضای قدیمی انبار را با استفاده ساندوچ پانل های فلزی به ۲ طبقه مجزا و فوق العاده تبدیل کرده اند. همچنین طراحی داخلی اداری این مجموعه به گونه ای می‌باشد که طبقه همکف این ساختمان که فضای هنری T.E.M.P می‌باشد، شامل قسمت های مختلف از قبیل محل ملاقات، دستشویی، و فضا‌های نمایشگاهی است. این درحالی است که طبقه فوقانی مجموعه به عنوان دفتر کار ادج‌لاب مورد استفاده قرار میگیرد.

دفتر کار و طراحی داخلی مینیمال

کانسپت های طراحی داخلی و دکوراسیون اداری در این پروژه به گونه‌ای در نظر گرفته شده است، که از طبقه همکف یعنی جایی که فضای هنری قرار گرفته است، می توان به منظور های متفاوتی از قبیل برگزاری کنفرانس­‌ها، استفاده به عنوان دفتر کار، محلی برای سرگرمی، و یا نمایش محصولات تولیدی استفاده کرد.

ادامه مطلب
پروژه ارتباطات ماهواره سامان | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

اما چگونه طراحان این پروژه توانسته اند تا این فضا را به یک مجموعه چند منظوره تبدیل کنند. پاسخ این سوال را باید در طراحی داخلی و دکوراسیون مینیمال منحصر به فرد این پروژه جستجو کرد. طراحی داخلی و دکوراسیون به گونه ای است که در میان فضای این مجموعه یک باکس شیشه‌­ای که قابلیت جابجایی در فضاهای مختلف را دارد به عنوان محل ملاقات در نظر گرفته شده است. قابلیت جابجایی این باکس در تمامی فضای مجموعه این امکان را به کاربر می­دهد تا طراحی داخلی دفترکار را به شیوه­‌های مختلف و متناسب با کاربری مورد نیاز انجام داده و فضاها و ویژگی­‌های منتوعی را برای این مجموعه ایجاد کند. در تصویر زیر باکس شیشه­‌ای را مشاهده می‌­کنید.

طراحی داخلی مدرن و فضاهای اداری

از ویژگی‌های مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن استفاده هرچه بهینه تر از فضای موجود می­‌باشد. همواره شاهد بوده­ایم که جانمایی نامناسب ستون­ها در فضاهای بزرگ موجب نا مطلوبی دکوراسیون دفاتر کار و سالن ها گردیده است . با توجه به این موضوع بهره برداری از سازه ای با بهترین جانمایی ستون­ها بسیار موفق‌تر و بهینه‌تر می‌­باشد. برایبهینه سازی طراحی داخلی دفتر کار و به منظور اطمینان حاصل کردن از این موضوع که طبقه همکف این ساختمان عاری از هرگونه ستون می­باشد،

ادامه مطلب
دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه | رنا دیزاین

ساندویچ پانل های فولادی به گونه­ای طراحی شده اند تا با سیستم سازه­ای این ساختمان همخوانی داشته باشند. فضاهای خالی میان طبقات همکف و فوقانی این دفتر کار، علاوه بر ایجاد ارتباط بصری و تعامل فیزیکی میان طبقات نقش بسزایی در طراحی داخلی دفتر کار دارا می­باشند. نور یکی از فاکتورهای مهم در طراحی داخلی اداری می­باشد که این فضاهای خالی موجب بهبود نورپردازی در سالن اصلی پروژه شده است. از طرف دیگر ایجاد این حفره ها موجب بهبود تهویه هوا شده است که فضای مطلوبی را برای کارکنان و عملکرد بهتر آن ها فراهم می­کند.

بهینه‌سازی فضاها در طراحی داخلی مدرن

استفاده بهینه از ویژگی های محوطه اطراف ساختمان و ایجاد تعامل با آن یکی از مواردی است که باید در طراحی داخلی دفتر کار مورد توجه قرار گیرد. این موضوع موجب استفاده هرچه بهتر از نور طبیعی و موجب ایجاد انگیزه و روحیه بهتر در کارکنان می­شود. یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های این پروژه که در طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن آن مورد توجه قرار گرفته است ا

یجاد پنجره ای بزرگ و عریض در قسمت ابتدایی و انتهایی ساختمان می­باشد. ایجاد این فضای شیشه­ای این امکان را به طراحان پروژه می­دهد تا از نور طبیعی برای نور پردازی مناسب فضای داخلی پروژه حداکثر بهره‌برداری را کنند. علاوه بر آن این پنجره ها امکان دسترسی به چشم انداز زیبا و منحصر به فردی که در اطراف محل پروژه قرار گرفته است را به کارکنان می­دهد که موجب بهبود عملکرد و انگیزه در آن ها می­شود.

ادامه مطلب
انتقال آب خزر؛ ۱۶ میلیون متر مکعب جابجایی خاک دارد

نمای طبیعی مصالح در طراحی داخلی مینیمال

استقاده از نمای طبیعی مصالح موجب زیبابی هرچه بیشتر پروژه می­شود. در طراحی داخلی و دکوراسیون مینیمال این ساختمان تلاش شده است تا این امر مورد توجه قرار گیرد . بدین منظور بتن، ساندویچ پنل های فلزی، و تخته ­های چوبی با شکل ظاهری اصلی خود و به صورت اکسپوز در پروژه قرار گرفته اند. همچنین طراحی داخلی اداری این مجموعه به گونه­ای است که فضاهای بزرگ و خالی این ساختمان در مجموع یک حس فضایی ساده و منطقی را القا می­کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا