بازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاتردفتر معماری هرمساختمان های اداریکاربریکانسپتمرتضی علی نیا مقدممعماران

ساختمان اداری مطهری | استودیو هرم

ساختمان اداری مطهری
معمار: استودیو هرم (مرتضی علی نیا مقدم،)

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: کانسپت
کاربری: اداری
مساحت : ۶۱۰ مترمربع
تاریخ طراحی: ۱۳۹۴
کارفرما: پدرام کیان
 رندرینگ: مرضیه گلشاهی
پست پروداکشن: بهاره شیسی
ارائه: اندیشه اسکویی


ساختمان اداری مطهری
ساختمان اداری مطهری

توضیحاتی در مورد پروژه ساختمان اداری مطهری

در پروژه‌های اداری که پلان‌های آن به صورت تیپ طراحی می‌شوند ، نیازمند الگوی مناسبی برای شکل گیری جدار بیرونی هستیم . ساختمان اداری مطهری در چهار طبقه طراحی شده‌ که طبقه‌ی همکف آن یک واحد تجاری و سه طبقه‌ی دیگر دارای واحدهای اداری هستند. ایجاد پروژه‌ای شاخص در بافت شهری منطقه چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ نوع و نحوه‌ی استفاده از متریال ، مهمترین مسئله در طراحی بود. با توجه به قرارگیری دسترسی و پله در نمای اصلی ساختمان ، پروژه به گونه‌ای طراحی شد که این فضا خود را به صورت مجزا در جدار بیرونی نمایان کند. 

از طرف دیگر با توجه به محدودیت های کنسول در طبقات از طرف شهرداری ، مقطع جانبی از نما به گونه‌ای شکل گرفت که با افزایش طول کنسول‌ها از طبقه‌ی اول به سمت بالا ، سطح شیبداری را تشکیل دهد که با توجه به عملکرد (اداری) این قسمت بوسیله پوسته‌ی دومی از الوار چوبی پوشیده شد. ترکیبی از بافت سنگ و چوب بر روی این سطح شیبدار نمایی پرتحرک و شاخص را در زمینه‌ی شهری نمایان کرد. در نهایت برای تامین نور با توجه به پلان داخلی قسمتی از جدار سنگی و الوار چوبی کاسته شد تا به بافتی متفاوت و پویا برسیم.

 

ادامه مطلب
نخستین پل شیشه ای قوسی جهان، در اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا