آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندارا امیریدال استودیو dal-officeدفاترکاربریمعماران

طراحی داخلی مرکز تصویربرداری پزشکی تهران|دال استودیو

طراحی داخلی مرکز تصویربرداری پزشکی تهران
معمار:دال استودیو (دارا امیری ، آرمین هاشمی)

موقعیت:ایران_ تهران، میدان فاطمی
وضیعت:
ساخته شده 
مساحت:۲۴۵مترمربع
کاربری: اداری -درمانی
تاریخ : ۱۳۹۸
طراح :
دال استودیو
تیم طراحی: دارا امیری، آرمین هاشمی
کارفرما : هیئت مدیره مرکز تصویربرداری تهران


طراحی داخلی مرکز تصویربرداری پزشکی تهران
طراحی داخلی مرکز تصویربرداری پزشکی تهران

درباره پروژه طراحی داخلی مرکز تصویربرداری پزشکی تهران

 طراحی داخلی مرکز تصویر برداری پزشکی تهران طراحی داخلی مرکز تصویر برداری پزشکی تهران طراحی داخلی مرکز تصویر برداری پزشکی تهران طراحی داخلی مرکز تصویر برداری پزشکی تهران طراحی داخلی مرکز تصویر برداری پزشکی تهران کلیات بهسازی و طراحی داخلی مرکز تصویربرداری پزشکی تهران، از جمله پروژه‌های طراحی داخلی و دکوراسیون فضاهای درمانی است که توسط گروه طراحی داخلی دال انجام گردیده است.

نکته مهم در این پروژه، نیاز کارفرما به بهینه‌سازی فضاهای مرکز و اعمال تغییرات عمده در نقشه‌های عملکردی آن بود. با توجه به درمانی و اداری بودن عملکرد فضاها و زمان محدود اجرای تغییرات، طراحی داخلی مدرن برای فضاهای این مرکز انتخاب گردید. طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن، خوانایی بیشتری به فضای این مرکز درمانی داده و در کاهش سردرگمی مراجعین مرکز نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

بهینه سازی عملکردی فضاها

طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن در بطن خود توجه ویژه‌ای به بهینه‌سازی عملکردی فضاها و روابط بین آنها دارد. محدوده‌های فضایی اصلی در این مرکز درمانی شامل فضای انتظار مراجعین و پذیرش، فضاهای اداری، مدیریتی و فضاهای درمانی می‌باشند. هر یک از این محدوده‌ها شامل ریزفضاهای دیگری می‌شوند که در بهینه‌سازی عملکردی فضاها و روابط بین آنها تعیین‌کننده هستند. گروه طراحی داخلی دال در نقشه پیشنهادی خود فضای انتظار مراجعین و پذیرش را در نزدیکی ورودی و در دسترس‌ترین نقطه فضای مرکز قرار داده است. به همین ترتیب فضاهای اداری و مدیریتی، آبدارخانه، رختکن و انبارها در دورترین نقطه از ورودی مرکز درمانی قرار دارند. کانتر پذیرش مرز میان فضای انتظار و راهروی اداری و مدیریتی را در طراحی داخلی مدرن این مرکز درمانی تعریف می‌کند. فضاهای درمانی شامل اتاق‌های سونوگرافی و ویزیت پزشک ما بین این دو محدوده خصوصی و عمومی مرکز واقع شده‌اند. این جانمایی موجب دسترسی راحت مراجعین به فضاهای درمانی و همچنین امکان نظارت پرسنل بر مراجعین را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
۳ مکان برای اسکان اضطراری در ملایر آماده است

طراحی داخلی مدرن و مصالح

با توجه به انتخاب طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن این مرکز درمانی، مصالح به کار رفته از حیث کمیت محدودند. محدودیت در مصالح و رنگ‌های به کار رفته، سادگی و خوانایی طراحی داخلی و دکوراسیون مرکز را تامین نموده است. شیشه‌های رنگی سبز، سفید و خاکستری در کنار دیوارکوب‌های چوبی و گیاهان فضایی ساده، شیک، خوانا و صمیمی پدید آورده‌اند. شفافیت و برق شیشه‌ها در طراحی داخلی مدرن، پاکیزگی و بهداشت محیط درمانی را برای مراجعین تداعی می‌کند. دیوارکوب‌های چوبی و مبلمان مشکی در کنار گلدان‌های سبز فضای بوفه و تلوزیون را صمیمی و گرم‌تر نموده است. در طراحی داخلی و دکوراسیون این مرکز درمانی، رنگ مشکی مبلمان و خطوط مشکی پارتیشن‌های اداری در هماهنگی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا