پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتحمید باباییدفاتردفتر معماری هرمفروشگاهقزوینکاربریکانسپتمراکز تجاریمرتضی علی نیا مقدممعماران

بوتیک مکعب | استودیو هرم 

بوتیک مکعب
معمار: استودیو هرم (مرتضی علی نیا مقدم، حمید بابایی )

موقعیت: ایران، قزوین
وضعیت: کانسپت
کاربری: تجاری
مساحت : ۲۰۰ مترمربع
تاریخ طراحی: ۱۳۹۶
کارفرما: مهران تراز
مدلینگ و رندرینگ: مرضیه گلشاهی
پست پروداکشن: بهاره شیسی
ارائه: اندشه اسکویی


بوتیک مکعب
بوتیک مکعب

توضیحاتی در مورد پروژه بوتیک مکعب

پروژه بازسازی فضای فروشگاهی است که حدودا ۲۰۰ متر مربع مساحت داشت و دارای یک نیم طبقه (بالکن) بود. کارفرما نیازمند فضایی برای قرارگیری اجناس مردانه، زنانه و بچه گانه بود. با توجه به هندسه پروژه، سازماندهی فضایی به گونه ای شکل گرفت که قسمت جلوی فروشگاه بعنوان محل قرارگیری اجناس مردانه ، در انتهای پروژه که زیر بالکن واقع شده بود اجناس بچه گانه و بالکن بالا به اجناس زنانه اختصاص یافت. با توجه به این سازماندهی نیاز کارفرما مبنی بر قرارگیری فضا های مجزا برای اجناس مختلف شکل گرفت. برای ایجاد اتمسفر جدید، پروژه در دو لایه تعریف شد، سطح روی دیوار و سقف و سطح زیرین آنها که با برش دادن نمایان می شود.

به گونه ای که با برش سقف و دیوار فضایی برای قرارگیری لباس ها و اجناس شکل گرفت. لباس هایی که نیازمند رگال (آویزان شدن) بود. داخل حجمی که از سقف به سمت زمین و یا برعکس معلق بود شکل گرفت. اجناسی که نیازمند طبقه بندی بود نیز در داخل دیوارها قرار گرفت. با برش سقف و دیوار امکان اضافه شدن لایه دوم پروژه حاصل شد. این لایه پس از برش دیوار و سقف به صورت الوار های چوبی خود را نمایان کرد. این استراتژی باعث ایجاد پروژه ای در دو لایه (سطح) می شود که با قرارگیری در کنار هم، دیالوگی بین این دو سطح ایجاد می شود. این دیالوگ در فرم و متریال خود را نمایان می کند. همچنین نمای پروژه نیز بر اساس همین استراتژی دو لایه بودن شکل گرفت که ترکیبی از متریال و سطوح را به وجود آورد.

 

ادامه مطلب
ساختمان مرکزی منطقه آزاد چابهار | گروه معماری کارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا