آپارتمان هابازسازی شدهپروژه ها براساس وضعیتتهرانحمید باباییدفاتردفتر معماری هرمکاربریمراکز مسکونیمرتضی علی نیا مقدممعماران

به رنگ سبز | استودیو هرم

به رنگ سبز
معمار: استودیو هرم (مرتضی علی نیا مقدم، حمید بابایی )

موقعیت: ایران، تهران، ایرام
وضعیت: ساخته شده
کاربری: مسکونی
مساحت : ۱۵۰ مترمربع
تاریخ طراحی: ۱۳۹۶
کارفرما: مهران تراز
مجری: مرتضی علی نیا مقدم، حمید بابایی 
ترسیم: آمیتیس کاویانی، شیما محمدنژاد
مدلینگ و رندرینگ: فاطمه درخشان
ارائه: پریسا تقوی، اندشه اسکویی
عکاس: الیکا زارعی


به رنگ سبز
به رنگ سبز

توضیحاتی در مورد پروژه به رنگ سبز

معماری به واسطه ماهیت مفهومی و عملکردی خود رشته ایست که ما را به سمت ساختن و اضافه کردن کالبد پیش می برد . این اتفاق با توجه به پیشرفت روزافزون رسانه های معماری و نیاز به دیده شدن یک معمار ، روز به روز در حال گسترش است . ما معماران در بیشتر پروژه ها به دنبال هوا کردن فیل خود هستیم ، بدون توجه به اینکه فیلی که هوا شد آیا نیازی از کاربر را برطرف خواهد کرد یا … پروژه به رنگ سبزبازسازی واحد مسکونی ۱۵۰ متر مربعی است که کارفرما خواستار طراحی مجدد برای فضای آشپزخانه و پذیرایی بود .

مساله مهم در طراحی

مساله ای که از ابتدا مطرح شد آسایش محیطی و آرامش بصری برای کاربر بود . تعدادی عناصر بصری در پروژه بر روی دیوارو سقف بدون هیچ گونه تعریف مشخصی شکل گرفته بود . با توجه به نیاز کاربر به آسایش محیطی مهمترین ایده ی ما برای شکل گیری پروژه ، حذف عناصر بصری مزاحم و اضافه نکردن عناصر دیگر بود . بدین ترتیب ما به پارادایمی در معماری با عنوان نساختن رسیدیم . بسیاری از پروژه ها اگر با دقت و به دور از عطش نمایش معمارانه به آن نگاه شود نیازی به ساختن و افزودن عناصری درخود نیستند . در این پروژه مهمترین چالش ما همین نساختن و توجه به آرامش بصری محیط بود . این اتفاق با تخریب عناصر بصری مزاحم موجود در پروژه شروع شد . سپس تنها عنصری که به فضا اضافه شد ، دکور بامبو برای تعریف فضای ناهارخوری بود . شکل گیری فضای tv.room  نیز با توجه به دیوار آجری موجود در پروژه انجام شد . سعی بر آن شد تا با کمترین دخالت ( حفظ آجر ، لب پر کردن آجر برای ایجاد بافت مناسب و سپس رنگ آمیزی آن ) این فضا تعریف شود .

ادامه مطلب
خانه باغ-میان | شرکت معماری بام

طراحی فضای آشپزخانه

در طراحی فضای آشپزخانه نیز سعی بر آن شد تا کمترین عناصر بصری و المان های رنگی در آن دیده شود . در نهایت انتخاب رنگ پروژه شکل گرفت که به آرامش بصری پروژه کمک بسیاری کرد . آشپزخانه ، دیوار آجری و همچنین دکور بامبو به رنگ سفید شکل گرفتند . دیواری که در پشت سازه بامبو بود و به سمت فضای خصوصی می رفت به رنگ سبز در آمد تا در کنار رنگ سفید دیوارها ، دکورها و سقف ، سرزندگی را به پروژه القا کند .همین ایده نیز در مورد استفاده از گیاه بامبو مورد توجه قرار گرفت . در نهایت رنگ قهوه ای که باعث جداشدن کف ازدیوارها میشد ، شکل گرفت . این پروژه تلاشی بود برای نساختن ، تمرینی بود برای جلوگیری از عطش دیده شدن . همیشه نیاز نیست برای نمایش توانایی های یک معمار فیلی هوا شود ، همین که آسایش محیطی کاربر برآورده شود معمار موفق شده پروژه درستی را انجام دهد ، فارغ از هرنمایش و عطش معمارانه برای دیده شدن . 

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” source=”media: 36507,36411,36503,36560,36559,36558,36557,36525,36495,36499,36523,36521,36518,36516,36514,36512,36490,36482,36471,36461,36453,36445,36437,36425,36367″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا