آثار معماری ایراناحسان حاجی رسولی هااصفهانالهه حاج داییبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترساختمان های اداریکاربریگروه طراحی فضا، رویداد، شهرمحمد عربمعمارانمینا معین الدینی

ساختمان دفتر بیمه معلم | گروه طراحی فضا، رویداد، شهر

ساختمان دفتر بیمه معلم
معمار: گروه طراحی فضا، رویداد، شهر (
محمد عرب، احسان حاجی رسولی ها، مینا معین الدینی )

موقعیت : ایران،اصفهان
وضعیت : تکمیل شده
مساحت زمین:۴۴۰ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۴۴۰۰ مترمربع
کاربری : اداری
تاریخ: ۲۰۱۵-۲۰۱۷
معماران مسئول: محمد عرب، احسان حاجی رسولی ها، مینا معین الدینی
همکاران طراحی
: الهه حاج دایی
کارفرما:بیمه معلم


 

ساختمان دفتر بیمه معلم
ساختمان دفتر بیمه معلم

درباره پروژه ساختمان دفتر بیمه معلم

 

موقعیت پروژه

سایت پروژه در منطقه ای واقع شده که اکثرا مسکونی است.با چند فروشگاه و ساختمان های خدماتی در اطراف ان.خیابان آپادان بدون هیچ گونه ترافیک سنگین ترکیبی از ۵-۶ ساختمان اداری با اشکال مختلف و مصالح متفاوت که صورت خود را در پشت درختان انبوه پنهان کرده است.در میانه خیابان به دلیل وجود مسجد و چند فروشگاه یک مرکز همسایگی ایجاد شده است.زمین ۴۴۰ متر مربع با ۱۲ متر عرض در شمال غربی است. از آنجا که مجوز صادر شده بود و قبل از انتخاب معمار حفر انجام شده بود ، با ایجاد فونداسیون و مجوز ۶ سطح با یک سوراخ بزرگ به عمق ۱۲ متر روبرو شدیم.

چالش های طراحی

پروژه تحت تأثیر گفتگو با کارفرما “بیمه معلم” است. خواسته کارفرما به شرح زیر است:

 ۱- داشتن یک دفتر مرکزی برای نظارت بر شعب خود در اصفهان با فضای خوب و پر جنب و جوش برای کارمندان و مشتریان ۲- با ساخت و فروش سایر واحدها سرمایه گذاری کنند ۳-ساختمان به عنوان حجمی شاخص در شهر به عنوان برند شرکت بیمه شناخته شود.

بخش تجاری که به طور مستقل از خیابان دسترسی داشت اولین قدم برنامه ریزی بود. یک سرایدار و یک واحد کوچک در طبقه همکف با طبقه ۱ و ۲ به خود بیمه اختصاص داده شد. طبقه اول با دسترسی آسان تر برای مشتریان و بخش های مربوط به امور مربوط به مشتریان و طبقه دوم مربوط به مدیران بود. ۴ سطح دیگر برای دفاتر در شکل ها و شخصیت های مختلف طراحی شده اند. از آنجا که این بیمه مشتری های زیادی دارد ، یک راه پله داخلی  دسترسی را آسان تر کرده است.طراحی براساس پارامترهای متناسب ، تقاضای مشتری و چالش ها طراحی شده است. یک مجتمع خیابانی پر از دفاتر مختلف وجود داشت ، این ساختمان قرار بود مردم را به خود جلب کند اما به هرج و مرج بیشتر بر مقررات شهر و مقررات شهرداری اضافه نکند! راه حل این بود که یک ساختمان را هماهنگ با آن و در مجاورت آن طراحی کنیم.

 

ادامه مطلب
ساختمان اداری گلنان پوراتوس | دفتر معماری ايوان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا