اخباراخبار شهرسازی

اصلاح امور ساخت و ساز مستلزم تعامل بین دستگاهی

رییس نظام مهندسی ساختمان یزد:
اصلاح امور در ساخت و ساز شهری مستلزم تعامل بین دستگاهی است

 

به گزارش آرکاو به نقل از  ایسنا ،«مهدی سالاری» در دومین نشست سازندگان ذیصلاح با حضور رئیس و تنی چند از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و جمع کثیری از مجریان حوزه ساخت و ساز استان یزد برگزار شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این که صنعت‌ ساختمان نوعی اکوسیستم است، گفت: برای موفقیت کل سیستم ، همه اجزاء باید با هم کار کنند.

با اشاره به این که چرخه ساخت و ساز در استان یزد معیوب است، اظهار کرد: از آنجا که در استان، اکوسیستم تعریف نشده و بخش های مختلف شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی، به صورت وظیفه محور کار خود را انجام می‌دهند، از اینرو بایستی برای اصلاح امور ، تعامل جدی بین دستگاه ها صورت گیرد.

وی افزود:در نظام مهندسی نیز خدمات طراحی، نظارت و اجرا ارائه می شود و هر کدام به درستی انجام نشود، دیگر خدمات نمی توانند به خوبی ارائه شوند.

ما رسالت خود را ادامه این روند می‌دانیم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به این که به منظور جلب اعتماد مهندسان، شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: بر این اساس هر ۴ ماه یکبار جزئیات عملکرد اعضای سازمان و کارکرد آنها را منتشر می کنیم تا مهندسان با اعتماد بیشتری به ما کار خود را ادامه دهند.

ادامه مطلب
مجله پژوهش و برنامه ریزی شهری 34

نایب رئیس اول سازمان هم در این نشست با اشاره به این که یکی از مهمترین اهداف هیئت مدیره هشتم جلوگیری از صوری کاری و حذف فرایند دو نقشه ای است، تصریح کرد: در این راستا جراحی هایی انجام شده که البته با مقاومت هایی نیز روبرو بوده ، با این حال ما رسالت خود را ادامه این روند می‌دانیم.

«احمد علی فلاح» با اشاره به این که برای توانمند سازی مجریان، دوره های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده ایم، عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده مجریان ، عدم آشنایی آنان با تمام جنبه های وظایف خود است و این موضوع باید در ابتدای کار به آنها آموزش داده شود.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از مجریان عنوان کرد: در همین راستا اقدامات حمایتی همچون اعطای تسهیلات به مجریان را در نظر داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا