آثار معماری ایرانپروژه بر اساس ارائه به مسابقاتپروژه بر اساس موقعیت مکانیتهرانساختمان های اداریکاربریمسابقات معماری داخل کشورمسابقه معماری داخلی سال 1391

مسابقه مجموعه ساختمانهاي اداري وزارت نفت | فرهاد احمدی

مسابقه مجموعه ساختمانهاي اداري وزارت نفت
تیم طراحی: فرهاد احمدی

برگزارکننده: وزارت نفت
سال مسابقه: ۱۳۹۱
موقعیت: تهران
وضیعت: طرح پیشنهادی


ساختمانهاي اداري وزارت نفت
ساختمانهاي اداري وزارت نفت

درباره پروژه مسابقه مجموعه ساختمانهاي اداري وزارت نفت

اين طرح كه ظاهراً جزء چهار طرح منتخب اوليه بوده است از لحاظ پايداري مورد توجه ژوري قرار گرفته اما به دليل نتيجه شكلي كه ساختمانهاي اداري معمول را تداعي نمي كند كنار گذاشته مي شود . طرح با همكاري مهندسين مشاور بتل مك كارتي(Battle McCarthy) كه از گروه هاي شناخته شده جهاني در زمينه طراحي پايدارمی باشند تکميل گرديد، ايشان طرح تهيه شده و ايده هاي آنرا ويژه و بديع تعبير نموده و در نظام (BREEAM) كه در آن ساختمانها از ديدگاه پايداري بررسي مي شوند طرح را عالي (Excellent) ارزيابی نمودند.

در اين طرح نيز مسأله شناخت و توجه و به ويژگي هاي خاص بستر و در آميختن بنا با مقرطرح به ترتيبي كه از حداكثر استعدادهاي آن بهره مند شود دنبال گرديده است . در طراحي ابتدا تلاش گرديد تا علي رغم ابلاغ محدوده هاي طرح مانند قطعه بندي ها معمول شهري كه در منطقه عباس آباد نيز رخ داده است ، تفكر كلان تري دنبال گردد بررسي وضعيت زمين و سوابق آن نشان مي داد كه مقر طرح يكي از سه دره پر اهميت تپه هاي عباس آباد بوده كه ظاهراً ًديويسً نيز در طرح قبل از انقلاب اين دره را به صورت فضاي سبز در نظر گرفته بوده است .

ادامه مطلب
پروژه صندوق توسعه | دفتر معماری تداوم پویا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا