اخباراخبار شهرسازی

کهک ، نخستین شهر سبز کشور می‌شود

نماینده قم در مجلس:
کهک، نخستین شهر سبز کشور می‌شود

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها یک روستای بخش کهک قم فاقد گاز بوده که با تکمیل و اتصال شبکه انتقال در آینده نزدیک به این روستا، شهر کهک نخستین شهر سبز کشور به دلیل پوشش صددرصدی لقب خواهد گرفت.

احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ باید آب‌رسانی و برق‌رسانی به تمام روستاهای استان به پایان برسد.

وی همچنین تصریح کرد: بلاتکلیفی پل تاج خاتون باگذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات عمرانی آن به‌هیچ‌عنوان شایسته استان نیست، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تعیین تکلیف این محور تدبیر کند.

امیرآبادی تأکید کرد: تامین روشنایی محور راهجرد در محدوده استان قم باگذشت ۳ سال از زیر بار ترافیک رفتن آن، همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده است.

عملیات نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) با روند کندی در حال انجام است

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

ادامه مطلب
فصلنامه علمی هنری اثر شماره 63

بخش و شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد.

وی ضرورت افزایش ضوابط ایمنی در آزادراه قم – تهران را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: عملیات نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) در محدوده استان قم با روند کندی در حال انجام است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه بودجه و دیوان محاسبات استان بعد از ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به آمار و نتایج گزارش‌های ارائه‌شده راستی آزمایی کند.

برای دسترسی به نمایشگاه فرش قم، ۲ مسیر دسترسی از آزاده راه قم – تهران پیش‌بینی‌شده است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برای دسترسی به نمایشگاه فرش قم، ۲ مسیر دسترسی از آزاده راه قم – تهران پیش‌بینی‌شده است.

وی بیان کرد: آزادراه قم – تهران از سمت تهران بیش از ۵۰ مسیر دسترسی دارد اما از محدوده استان قم مسیر دسترسی خاصی پیش‌بینی‌نشده که نشان از عدم مطالبه جدی از جانب مسئولان استان است.

امیرآبادی در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان تا حد امکان از ارجاع وظایف ذاتی خود به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به دلیل طولانی شدن روند اقدام‌ها خودداری کنند.

ادامه مطلب
پلمب‌ چند هتل در قم به دلیل ایمن نبودن آسانسور

در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست بهرام سرمست استاندار قم برگزار شد، گزارش عملکرد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت آب و فاضلاب روستایی قم موردبررسی و آخرین روند سرمایه‌گذاری در استان مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا