اخباراخبار محیط زیست

رشت ۲۲ کیلومتر معبر فاضلاب در داخل شهر دارد!

رشت ۲۲ کیلومتر معبر فاضلاب در داخل شهر دارد!

شهردار رشت از ورود ۶۰ نقطه فاصلاب از جمله پساب های شهرک صنعتی، مسکن مهر و بیمارستان ها به گوهررود و زرجوب خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر معبر عبور فاضلاب در داخل شهر داریم لذا باید ساماندهی را جدی بگیریم.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، ناصر حاج محمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، با اشاره به طول ۱۰ و ۱۲ کیلومتری دو رودخانه رشت، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر معبر عبور فاضلاب در داخل شهر داریم لذا باید ساماندهی را جدی بگیریم.

وی با تاکید بر لزوم حضور ذی نفعان در طرح احیا و ساماندهی رودخانه های رشت، افزود: امسال شورای شهر رشت سرمایه گذاران را دعوت کرد و فرصت های سرمایه گذاری در رشت با محوریت رودخانه های شهر بررسی شد، اما ابتدا باید رفع آلودگی از رودخانه ها صورت گیرد.

شیرابه سراوان بار آلودگی میکروبی برای رودخانه های رشت دارد

شهردار رشت ادامه داد: مادامی که آب دو رودخانه شهر سالم نباشد، طرح ساماندهی این رودخانه ها و سرمایه گذاری گردشگری اتفاق نخواهد افتاد، زیرا این آلودگی مشکلات زیست محیطی به همراه دارد.

ادامه مطلب
خیابان فردوسی

حاج محمدی از ورود ۶۰ نقطه فاصلاب از جمله پساب های شهرک صنعتی، مسکن مهر و بیمارستان ها به گوهررود و زرجوب خبر داد و متذکر شد: شیرابه سراوان نیز بار آلودگی میکروبی برای رودخانه های رشت دارد، لذا باید این آب را زلال کنیم و در مسیر قرار دهیم و سپس به دنبال ساماندهی و بهسازی مسیر برویم.

وی سرمایه گذاری با وجود آلودگی را غیر ممکن دانست و عنوان کرد: باید لایروبی رودخانه های رشت نیز مورد توجه قرار گیرد تا در زمان وقوع سیلاب مشکل ایجاد نکند. همچنین باید فاضلاب های عمودی به رودخانه ها را توسط کلکتورها جمع آوری و در مکان دیگری تصفیه کنیم. اگر آب رفع آلودگی شود می توانیم با احداث سدهای لاستیکی در بالادست آب مورد نیاز شهر رشت را تامین کنیم.

من یک ایرانی ارزش آفرین هستم

شهردار رشت همچنین بر لزوم قطع فاضلاب ورودی به گوهررود و زرجوب تاکید کرد و گفت: جلوگیری از آب شستگی کف رودخانه نیز مد نظر است.

هایده شیرزادی، فعال محیط زیست و کارآفرین نمونه کشور نیز، در این جلسه اظهار کرد: من یک ایرانی ارزش آفرین هستم؛ نه کارآفرین و دولتمردان باید بدانند که همه کالاها را می توانند وارد کنند، اما محیط زیست را نمی توان وارد کرد.

ادامه مطلب
بهره‌برداری بیش از ۳۷۰ طرح گردشگری اصفهان

وی با اشاره به بازدید خود از سایت رفن زباله سراوان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت با مشکلات اعتباری مواجه است لذا باید بازیافت را به مردم بسپاریم.

مدیرعامل شرکت بازیافت و تولید کود آلی کرمانشاه، با بیان اینکه در گام نخست باید دفن زباله را تعطیل کنیم، گفت: عدم دفن زباله برنامه کوتاه مدت و تفکیک از مبدا برنامه میان مدت شهرداری رشت باشد. همانگونه که آپارتمان های میلیاردی ساخته می شود باید باکس های تفکیک زباله خشک و تر نیز در کنار آپارتمان ها تعبیه شود.

شیرزادی تبدیل زباله به ارزش را نیازمند هزینه دانست و عنوان کرد: ۷۰ درصد پسماندهای رشت ماده آلی است و لذا نمی توان مواد تر را سوزاند. در آینده با بحران خاک مواجه خواهیم بود و این مواد آلی می تواند تبدیل به خاک شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه طی ۶ سال گذشته حتی یک پروژه بازیافت افتتاح نشده است، خاطرنشان کرد: هر ایرانی با پرداخت سالانه ۵۰ هزار تومان می تواند مشکل زباله را حل کند لذا برای اینکه گیلان را از زباله پاک کنید نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا