اخباراخبار شهرسازی

اصول پدافند غیرعامل در شهرسازی رعایت شود

اصول پدافند غیرعامل در شهرسازی رعایت شود

به گزارش آرکاو به نقل از ایرنا مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل مانند پراکندگی، با استفاده از معماری و شهرسازی مناسب در شهرها، قدرت دفاعی مناطق را در مقابله با انواع تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌دهد.

ایرج کارخایی روز پنجشنبه  با تاکید بر اهمیت مصون سازی زیرساخت های شهری، افزود: این مساله در مقابل تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی از اولویت های مهم پدافند غیرعامل است.

وی به وجود زمینه تهدیدهای بالقوه و خطرهایی که امنیت ملی و استقلال کشور را نشانه گرفته است اشاره و بیان کرد: دفاع همه جانبه و کامل ضرورت عقلی است چرا که مرکز فعالیت های اجتماعی، اداری، مدیریتی، اقتصادی، و تولیدی شهرها در اولویت اول مراکز ثقل کشور است.

طراحی شهری در پدافندغیرعامل جایگاه ویژه ای دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: در راهبردهای موفق جنگی اخیر کانون های جمعیتی، مراکز حیاتی، حساس و مهم شهرها به اهداف جنگی تبدیل شد، بنابراین باید با به کارگیری از معماری و شهرسازی مناسب و رعایت اصل پراکندگی در شهرها، قدرت دفاعی مناطق مختلف را در برابر هرگونه تهدیدی افزایش داد.

کارخایی با بیان اینکه طراحی شهری در پدافند غیرعامل جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: استفاده از تدابیر پدافند غیرعامل در تمام برنامه ریزی شهری و معماری و شهرسازی می تواند علاوه بر کاهش خسارت ها و تهدیدهای انسان ساز، در کاهش خطرپذیری در برابر انواع خطرهای طبیعی نیز مفید واقع شود.

ادامه مطلب
امام جمعه رشت: قیمت مسکن و اجاره بها کنترل شود

وی، به ضرورت آینده نگری شهرداران و شهرداری ­ها با هدف اداره شهر و صیانت از مردم در برابر تهدیدها تاکید و خاطرنشان کرد: مدیران مرتبط براساس اصول علمی و استفاده از الزام ها و ملاحظه های پدافند غیرعامل شهرها را در برابر تهدیدات مصون سازند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان سمنان یادآور شد: برگزاری رزمایش و دوره های آموزشی مرتبط با پدافند کالبدی برای شهرداری ها و دستگاه های مرتبط به منظور افزایش آمادگی و آگاهی افراد و دستگاه ها نیازمند برنامه ریزی و تقویت است.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا