تأليفاتمجلاتمجله علمی باغ نظرمقالات

نشریه علمی پژوهشی باغ نظر شماره۴۷اردیبهشت ۱۳۹۶

 نشریه علمی باغ نظر شماره ۴۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

فهرست مقالات در این شماره نشریه علمی باغ نظر ۴۷

– شناسایی انواع محوطه های باز و عملکرد آنها در باغهای تاریخی بیرجند (با تمرکز بر باغ های رحیم آباد، امیرآباد، شوکت آباد، بهلگرد و اکبریه) | لادن اعتضادی، محمدجواد بینا
 
– مفهوم منظر با تأکید بر نظر صاحبنظران رشته های مختلف | امین ماهان ، سید امیر منصوری
 
– بازتاب فرهنگ غرب درتحول سبک زندگی و معماری خانه های اواخر قاجار شهر همدان |غلامرضا ابراهیمی ، حسین سلطان زاده ، غزال کرامتی
 
– ‌ تداوم فرهنگی در نقاشی مدرن عراق بین سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۸۰ | شکیبا شریفیان ، مهدی محمدزاده؛ سیلویا نف ، مصطفی مهرایین
 
– تحلیل بازتاب جنگ در آثار نقاشی کاظم چلیپا براساس نظر پانوفسکی* (مطالعه موردی : سه اثر با موضوع و محوریت زن/ مادر) | مینو خانی ، کریستف بالایی ، مصطفی گودرزی
 
– ابزارهای تحلیلی در معماری منظر | سحر نوری زاده ، کاوه صیدانی
 
 

چکیده مقاله اول نشریه علمی باغ نظر شماره ۴۷

شناسایی انواع محوطه های باز و عملکرد آنها در باغهای تاریخی بیرجند (با تمرکز بر باغ های رحیم آباد، امیرآباد، شوکت آباد، بهلگرد و اکبریه) | لادن اعتضادی، محمدجواد بینا

باغ فضایی باز و گسترده است که بنا به الزاماتی می تواند برخی فضاهای بسته را در خود داشت ه باشد، اما آنگاه که فضاهای باز خردی را با انتظام های تعریف شده در خود جای میدهد، صورتی از باغ پدید می آید حاکی از یکی از تنوعات باغ ایرانیکه موضوعی قابل بررسی است.
 
دریافت کامل مقاله            دریافت کامل مقاله (Englidh)

ادامه مطلب
فصلنامه مسکن و محیط روستا شماره 151

چکیده مقاله دوم نشریه علمی باغ نظر شماره ۴۷

مفهوم منظر با تأکید بر نظر صاحبنظران رشته های مختلف | امین ماهان ، سید امیر منصوری

واژه منظر با مفاهیم پیچیده عینی و ذهنی و ابعاد گسترده فیزیکی و غیر فیزیکی همواره محل بحث صاحبنظران و نظری هپردازان حوزه های فکری مرتبط با محیط زیست، جغرافیا، طراحی شهری ، معماری منظر و سایر رشته های وابسته بوده و به همین علت، تعاریف متنوع و رویکردهای متفاوت به موضوع منظر از سوی آنها مطرح شده است.
 

چکیده مقاله سوم نشریه علمی باغ نظر شماره ۴۷

بازتاب فرهنگ غرب درتحول سبک زندگی و معماری خانه های اواخر قاجار شهر همدان |غلامرضا ابراهیمی ، حسین سلطان زاده ، غزال کرامتی

 از سال های ۱۹۵۰ ، یعنی آغاز تکوین هنر مدرن عراقی، جریان «بازگشت به ریش هها » اندیشه محوری و جدای یناپذیر از هنرمدرن عراق بوده است. اکثر هنرمندان مدرن نسل اول، از جمله جواد سلیم و شاکر حسن السعید، ایده تداوم فرهنگی و پیوند سنت و مدرنیته و «الهام از میراث »  را محور اصلی آفرینش هنری خود قرار دادند و این رویکرد را به نسل های بعدی منتقل کردند.
 
دریافت کامل مقاله     دریافت کامل مقاله (Englidh)

ادامه مطلب
نشریه علمی پژوهشی باغ نظر شماره 56 بهمن 1396

چکیده مقاله چهارم نشریه علمی باغ نظر شماره ۴۷

تداوم فرهنگی در نقاشی مدرن عراق بین سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۸۰ | شکیبا شریفیان ، مهدی محمدزاده؛ سیلویا نف ، مصطفی مهرایین

از سال های ۱۹۵۰ ، یعنی آغاز تکوین هنر مدرن عراقی، جریان «بازگشت به ریش هها » اندیشه محوری و جدای یناپذیر از هنر مدرن عراق بوده است. اکثر هنرمندان مدرن نسل اول، از جمله جواد سلیم و شاکر حسن السعید، ایده تداوم فرهنگی و پیوند سنت و مدرنیته و «الهام از میراث »  را محور اصلی آفرینش هنری خود قرار دادند و این رویکرد را به نسل های بعدی منتقل کردند.

دریافت کامل مقاله   دریافت کامل مقاله (Englidh)


چکیده مقاله پنجم نشریه علمی باغ نظر شماره ۴۷

تحلیل بازتاب جنگ در آثار نقاشی کاظم چلیپا براساس نظر پانوفسکی* (مطالعه موردی : سه اثر با موضوع و محوریت زن/ مادر) | مینو خانی ، کریستف بالایی ، مصطفی گودرزی

کاظم چلیپا از اولین هنرمندانی است که نامش به عنوان نقاش انقلاب در حافظه تاریخ هنر این مُلک ثبت شده است. وی در دوران دانشجویی در دانشکده هنرهای زیبای تهران در رشته نقاشی زیر نظر اساتیدی همچون هانی بال الخاص به آموختن و کسب تجربه پرداخت.

ادامه مطلب
فصلنامه مطالعات مدیریت شهری شماره 18

دریافت کامل مقاله    دریافت کامل مقاله (Englidh)


 

چکیده مقاله ششم 

ابزارهای تحلیلی در معماری منظر | سحر نوری زاده ، کاوه صیدانی

 معماری منظر رویکردی چند بعدی بوده که صاحبنظران ابعاد مختلفی برای آن تعریف کرد هاند. علاوه بر آن حرفه ای بین رشته ای است که طی تعامل با دانش های مختلف راه خود را می یابد.

دریافت کامل مقاله    دریافت کامل مقاله (Englidh)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا