آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمراکز مسکونیمعمارانمهندسین مشاور آتی زیستویلا

ویلای احسانی | شرکت معماری آتی زیست

ویلای احسانی
معمار:شرکت معماری آتی زیست 
( احسان مالکی )

موقعیت:ایران -تهران – دشت مشاء
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :مسکونی
مساحت :۲۵۰ مترمربع
معمار:احسان مالکی
طراحی داخلی : یکتا افرین
کارفرما :کسری احسانی


ویلای احسانی
ویلای احسانی

درباره پروژه ویلای احسانی

طراحی پروژه ویلای احسانی توسط دفتر معماری آتی زیست صورت گرفت. خواست کارفرمای جوان و پرانرژی، طراح را بر این داشت تا فضایی پر نشاط و مدرن را خلق نماید. همچنین باتوجه به ایده ی اصلی طراح پروژه، مبنی بر خلق یک فضای نو و ایده آل در پهنه ی طبیعت و برای پایداری به مبانی و اصول معماری پایدار (معماری سبز) با هدف دستیابی به بنایی همسو با حفظ منابع طبیعی، بنا با محیط طبیعی اطراف خود پیوند دارد. این ویلای مسکونی در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع و با زیربنای تقریبی ۲۵۰ متر در دو طبقه در دشت مشاء واقع شده که طبقه ی همکف بنا، با استفاده از یک کنسول ۵/۳ متری به فضای استخر پیوند دارد. در این طبقه فضاهای اصلی، نظیر نشیمن، آشپزخانه، سوئیت مهمان و تراس ارتباطی با استخر قرار گرفته است. در طبقه اول اتاق های خواب و فضاهای متنوع دیگری نظیر نشیمن شومینه و بالکن چشم انداز‌ در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
ساختمان اداری دولتی فطروسی |دفتر معماری شیوه دگردیس

دید و منظر

در طراحی محل بازشوها به دید و منظر محیط اطراف بنا از جمله دشت مشاء و پیست اسکی آبعلی توجه ویژه ای شده؛ به گونه ای که استفاده کنندگان، ضمن بهره گیری از نور طبیعی، از چشم انداز بی نظیری برخوردارند. پروژه در زمینی نامسطح با شیب تند و اختلاف سطحی در حدود ۵/۴ متر به سمت جنوب قرار گرفته و در قسمت میانی یک شکست به ارتفاع ۶/۱ متر قرار دارد که طراحان شرکت مهندسین مشاور آتی زیست، هوشمندانه از این چالش در جهت همپوشانی بنا و استخر نهایت استفاده را برده اند. همچنین از نظر ارزش های محیطی، فضایی و بصری، سایت پروژه، غنی و جذاب می باشد. این پتانسیل های نهفته در سایت، معمار را به سمت خلق بنایی در راستای شاخصه های محیطی کشانید تا بیشترین استفاده ی روحی، روانی و محیطی را برای استفاده کننده گان فراهم آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا