آپارتمان هابازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانحمید باباییدفاتردفتر معماری هرمکاربریمراکز مسکونیمرتضی علی نیا مقدممعماران

آپارتمان شماره ۱۵ | استودیو هرم

آپارتمان شماره ۱۵
معمار: استودیو هرم (مرتضی علی نیا مقدم، حمید بابایی )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: ساخته شده
کاربری: مسکونی
مساحت : ۱۵۰ مترمربع
تاریخ طراحی: ۱۳۹۳
کارفرما: حمید بابایی
اجرا: مرتضی علی نیا مقدم، حمید بابایی
ارائه: اشکان کاظم لو


آپارتمان شماره 15
آپارتمان شماره ۱۵

مشخصات پروژه آپارتمان شماره ۱۵

واحدهای مسکونی آپارتمانی به تناسب متراژ ، نوع نورگیری و ریزفضاها دارای کیفیت های متفاوتی هستند .گاهی به دلیل متراژ ، نورگیری و تقسیم بندی فضایی ، فضاهای پرت و غیر قابل استفاده ی زیادی در این واحدها شکل می گیرد . واحد مسکونی سعادت آباد با متراژی حدود ۱۵۰ متر مربع دارای فضای غیرقابل استفاده زیادی بود که با توجه به نوع تقسیم ریزفضاها و نورگیری ، هیچ گونه چیدمانی در آن شکل نمی گرفت و فضایی حدود ۴۰ متر مربع در این واحد به صورت پرت شکل گرفته بود .

چالش پروژه

چالش اصلی پروژه شکل دادن و تعریف فضایی جدید برای این قسمت ها در واحد بود . مساله اصلی که در طراحی در نظر گرفته شد ، اضافه کردن عملکرد برای تعریف این فضا بود . بدین صورت سعی بر آن شد تا با تعریف کردن فضایی برای نشیمن و tv.room  ، کتابخانه و همچنین بازتعریف ورودی فضای خصوصی ، فضای پرت موجود شکلی تازه گرفته و در خدمت کاربر باشد .دکورهای چوبی طراحی شده این امکان را فراهم کرد تا تعریف درستی برای هریک از این فضاها شکل بگیرد .

ادامه مطلب
خانه باغ - میان | شرکت معماری بام

همچنین برای جداکردن فضای پذیرایی از tv.room دکوری کوتاه که تا سقف بالا نرفته و پیوستگی فضا را حفظ می کند شکل گرفت،که علاوه بر جدا کردن ریزفضاها محلی برای قرارگیری طبیعت در پروژه باشد .شومینه ی موجود در پروژه نیز که کارفرما تاکید بر حفظ آن داشت ، طراحی مجدد شد تا هماهنگ با کلیت پروژه باشد . همچنین فضای آشپزخانه و کانتر آن نیز هماهنگ با تعریف فضایی پروژه شکل گرفت تا چیدمان مبلمان tv.room به درستی شکل بگیرد . درنهایت با اضافه شدن سقف کاذب برای این فضاها ، سعی برآن شد تا تعریف عملکردی هریک به صورت جداگانه شکل بگیرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + بیست =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا