پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانحمید باباییدفاتردفتر معماری هرمکاربریکافی شاپکانسپتمراکز خدماتیمرتضی علی نیا مقدممعماران

هشت متر مربع | استودیو هرم

هشت متر مربع
معمار: استودیو هرم (مرتضی علی نیا مقدم، حمید بابایی )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: کانسپت
کاربری: خدماتی
مساحت : ۸ مترمربع
تاریخ طراحی: ۱۳۹۶
کارفرما: سیامک شرم پور
مدلینگ: بهاره شیسی
رندرینگ: بهاره شیسی ،مرضیه گلشاهی
پست پروداکشن: بهاره شیسی
ارائه: اندیشه اسکویی


هشت متر مربع
هشت متر مربع

توضیحات پروژه هشت متر مربع

این پروژه بازسازی فضایی است که برای پذیرش و ثبت سفارش غذاهای بیرون بر تعبیه شده بود و به دو قسمت تقسیم شده بود ، یکی فضایی برای پخت غذا که که بر اساس نیاز کارفرما از قبل طراحی شده بود و یکی فضای سفارش غذا و انتظار مشتری که ما مجاز به طراحی این قسمت بودیم .

این فضا مساحتی در حدود هشت متر مربع داشت . برای طراحی این فضای کوچک مهمترین مسئله خوانایی و هماهنگی کلیه‌ی عناصر شکل دهنده‌ی فضا بود ، بدین ترتیب کف ، دیوار و سقف در طراحی به صورت یک حجم یکپارچه‌ی پوشیده شده توسط الوارهای چوبی در نظر گرفته شد که با ایجاد پرسپکتیو باعث پویایی در فضای داخلی گشت . هم چنین دیوار مشترک بین فضای آشپزخانه و فضای سفارش غذا به رنگ زرد در آمد تا بتواند خود را از فضا جدا کند.

ادامه مطلب
تالار گفتگوی معاونت شهرسازی و معماری راه اندازی شد

در نهایت نمای پروژه نیز با دیتیلی از چوب پوشیده شد تا پروژه از محیط اطراف خود متمایز شود . در نهایت به طرحی رسیدیم که باتوجه به محدودیت در متراژ و مساحت دارای ویژگی هایی بود که کاربر را مجذوب خود می‌کند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا