رویدادهاگفتمان ها و نشست ها

ارزیابی کیفیت معماری در مواجه با مدیریت شهری

ارزیابی کیفیت معماری در مواجه با مدیریت شهری

دوازدهین قسمت از سری برنامه تلویزیونی «شب معماری» چهارشنبه ۱۷ مهرماه با موضوع « کیفیت معماری در مواجه با مدیریت شهری » پخش می‌شود.
 
به گزارش آرکاو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ بالاترین هدف توسعه و مدیریت شهری ، بهبود کیفیت زندگی و خوشبختی شهروندان است؛ حال آنکه کیفیت زندگی مفهومی چند بعدی است و جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. کیفیت زندگی به­ عنوان یک مفهوم ذهنی مبتنی بر ارزش ها و تمایلات فردی در ارتباط با میزان رضایت مندی از زندگی در نظر گرفته شده است. شاخص های عینی به جنبه های عینی و قابل لمس زندگی شهری مربوط می شوند. از همین رو، «شب معماری» نقش توسعه و مدیریت شهری را بر کیفیت فضای معماری شهروندان بررسی می‌کند.
در برنامه چهارشنبه‌ شب علی فروزانفر مجری برنامه به همراه علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به نقش سیاست‌های شهری در تعیین کیفیت فضای معماری می‌پردازند؛ و پس از آن به اهمیت معماری در فضای شهری نگاهی خواهند داشت.  
 
این‌برنامه  چهارشنبه ۱۷ مهرماه، ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
«شب معماری» پنجمین شب از مجموعه «شب‌های هنر» است که چهارشنبه‌شب‌ها به‌صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه‌ی معماری به دنبال واکاوی مفاهیم و دغدغه‌های روز جامعه‌ی معماری و شهرسازی است؛ تا فرصتی باشد برای خوانشی صحیح از وضعیت این مهم در ایران.
ادامه مطلب
دوازدهمین جایزه معماری و معماری داخلی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا