بازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانحمید باباییدفاتردفتر معماری هرمساختمان های اداریکاربریکانسپتمراکز تجاریمرتضی علی نیا مقدممرکز خریدمعماران

ساختمان تجاری شهران | استودیو هرم

ساختمان تجاری شهران
معمار: استودیو هرم (مرتضی علی نیا مقدم ، حمید بابایی)

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: کانسپت
کاربری: تجاری
مساحت : ۵۳۰۰ مترمربع
تاریخ طراحی: ۱۳۹۴
کارفرما: میلاد نوری
رندرینگ: الیکا زارعی
پست پروداکشن: الیکا زارعی
ارائه: اندیشه اسکویی


ساختمان تجاری شهران
ساختمان تجاری شهران

مشخصات پروژه ساختمان تجاری شهران

ساختمان تجاری-اداری شهران پروژه‌ای است که در مرحله‌ی تیغه‌چینی به دفتر ما واگذار شد و کارفرما خواستار طراحی نما‌ی آن بود . با توجه به شکل‌گیری سقف‌ها و تیغه‌ها و با توجه به محدودیت اجرایی پروژه ، مسئله‌ی اصلی طراحی یک نمای هماهنگ و شاخص بود.

با توجه به قرارگیری پروژه در مجاورت یکی از میادین مهم و پرتردد ، طراحی باید به گونه‌ای صورت می‌گرفت که بتواند در مخاطب کشش ایجاد کرده و او را به سمت خود فراخواند. با قرارگیری عملکردهای تجاری و اداری در پروژه ، جدار بیرونی به گونه‌ای طراحی شد که علاوه بر هماهنگی کلی ، نمایانگر گوناگونی فضاهای داخل نیز باشد.

بدین ترتیب نمای طبقه‌ی همکف ( با عملکرد تجاری ) به صورت کاملا شیشه‌ای در نظرگرفته شد. نمای طبقات اول تا چهارم که به فضای اداری اختصاص داشت با ترکیبی از کامپوزیت و شیشه برای تامین نور واحدهای مختلف اداری شکل گرفت . در نهایت نمای طبقات پنجم و ششم که به رستوران اختصاص یافته بود با حفظ هماهنگی با نمای کلی و ایجاد بستر گسترده برای تامین نور و دید به اطراف طراحی شد. در نهایت شکافی در جداره‌ی بیرونی که با لوورهای چوبی پوشیده شد ، ورودی مجموعه را شکل داد.

 

ادامه مطلب
خور ؛دریچه‌ای رو به کویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا