آثار معماری ایرانآموزشیامیر فاضلیبهرام شکوهیانپروژه بر اساس جوایزپروژه بر اساس موقعیت مکانیجایزه معمار سال 1398دفاترزنجانکاربریکوروش ناظم‌پورگروه معماری پادیاوپارتمدرسه

دبستان شهابالدین و هاشم خسروانی | استودیو پادیاوپارت

دبستان شهابالدین و هاشم خسروانی
معمار: گروه معماری پادیاوپارت (بهرام شکوهیان، امیر فاضلی، کوروش ناظم‌پور)

موقعیت : ایران، زنجان، خمین
وضعیت :
طراحی شده 
مساحت زمین : ۱۱۰۰ متر مربع
مساحت کل طبقه: ۱۱۰۰ متر مربع

تاریخ ساخت : ۲۰۱۶-۲۰۱۸
کاربری: آموزشی _ مدرسه
کارفرما: هاشم خسروانی
جوایز: جایزه معمار ۱۳۹۸، رتبه دوم عمومی 


دبستان شهابالدین و هاشم خسروانی
دبستان شهابالدین و هاشم خسروانی

درباره پروژه  دبستان شهابالدین و هاشم خسروانی

این مدرسه دو طبقه در قسمت غربی ایران قرار دارد و ساختاری درونگرا است که به شرایط آب و هوایی پاسخ می دهد. قطعه قطعه در تقاطع دو خیابان اصلی و فرعی قرار دارد.
نمای آجری و سنگی منسجمی برای دو طرف ساختمان در هر دو خیابان طراحی شده است و مصالح آن به داخل ساختمان آورده می شود ، بدین ترتیب ظاهری مداوم و یکنواخت سطح را نشان می دهد. مواد با توجه به در دسترس بودن و مهارت نیروی انسانی در این منطقه روستایی انتخاب شدند.

طراحی مدرسه

این مدرسه دارای دو ورودی است. ورودی دانشجویی که برای جلوگیری از تصادفات در خیابان فرعی و پشت یک باغ کوچک و مجلل کوچک واقع شده است. تمام پنجره های ساختمان مدرسه دارای فریم های سفید است ، و شیشه های کلاس های کلاس اول دارای فریم های رنگارنگ هستند تا محیط را برای کودکان خوشایند تر کنند – آنها همچنین به طور ضمنی بر سطح آموزشی و عملکرد ساختمان تأکید می کنند. در کنار حاشیه غربی مدرسه یک قبرستان وجود دارد ، بنابراین بنا دارای پنجره های بزرگی در آن طرف نیست. اما برای حفظ ساختار نما ، فرم مستطیلی پانل های شیشه ای رنگ آمیزی شده در ضلع خیابان اصلی در قالب آجری با حاشیه های رنگارنگ و نوارهای باریک و عمودی پنجره های رو به خیابان تکرار می شود. 

ادامه مطلب
موزه کلیسا وانک | یوگینا آفتاندیلیانس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا