آپارتمان هاآثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمراکز مسکونیمعمارانمهندسین مشاور آتی زیست

خانه اربابی | شرکت معماری آتی زیست 

خانه اربابی
معمار:شرکت معماری آتی زیست 
(احسان مالکی)

موقعیت:ایران – تهران – دربند
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :مسکونی 
مساحت :۵۲۰ مترمربع
تاریخ:۱۳۸۹
معمار:احسان مالکی
کارفرما :ساسان اربابی


 

خانه اربابی
خانه اربابی

درباره پروژه خانه اربابی

طراحی پروژه مسکونی باغ شاطر که در دفتر معماری آتی زیست صورت گرفته است؛ در غالب یک واحد مسکونی منطبق با توپوگرافی و شیب تند سایت می باشد و هماهنگی جالبی را در طراحی فرم و فضا پدید آورده است. سیالیت و پویایی فضایی و توجه به عوامل شکل دهنده ی فضای معماری و همچنین بهره گیری از دید منظر مناسب از مهم ترین ملاحظات در طراحی این پروژه می باشد. یکی از رویکردهای طراحی این خانه در قالب خطوط سیال و منحنی است. این رویکرد به ویژه با انتخاب دقیق شکل و رنگ جداره ها چه در طراحی داخلی و چه در طراحی نما و طراحی محوطه بسیار تأثیر گذار می باشد.

نوآوری طراح شرکت مهندسین مشاور آتی زیست در خلق کمپوزیسیونی از رنگ‌ها، سطوح خالص و استفاده از فرم منحنی در نما از یک سو و طراحی پلان انعطاف پذیر و جزئیات دکوراسیون داخلی از سوی دیگر، موجب شده اند تا این بنا در قامت یک اثر هنری ظاهر شود. یکی از تعاریف فضای ممتاز خانه، امکان ارتباط کاربران با چشم انداز طبیعی می باشد. در پلان های سه طبقه ی فوقانی، جانمایی فضاها و عملکردها بسیار شفاف است؛ طبقه ی اول به دلیل دید کم به بیرون برای اتاق های خواب و سرویس ها، طبقه ی دوم فضای نشیمن و آخرین طبقه، فضای پذیرایی جانمایی شده که به واسطه پنجره‌های بی شمار غرق در نور است. دو طبقه ی تحتانی نیز فضایی وسیع و یکسره را شامل می‌شود که دستیابی به مکانی برای تفریح و سرگرمی را ممکن می‌سازد. با این توصیفات پیداست که خانه، مقیاسی معتدل و فروتن دارد.

 

ادامه مطلب
احداث کتابخانه پایدار کانادا با نظر شهروندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا