آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمراکز مسکونیمعمارانمهندسین مشاور آتی زیست

آپارتمانی در دامنه | شرکت معماری آتی زیست

آپارتمانی در دامنه
معمار:شرکت معماری آتی زیست 
(احسان مالکی)

موقعیت:ایران -تهران – دماوند
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :مسکونی 
مساحت :۴۳۶۵ مترمربع
تاریخ:۱۳۹۳
معمار:احسان مالکی
طراحی داخلی : یکتا آفرین
کارفرما :وحید مشهدی


آپارتمانی در دامنه
آپارتمانی در دامنه

درباره پروژه آپارتمانی در دامنه

قرارگیری پروژه در موقعیتی بی نظیر در شهر دماوند و بهره گیری از منظره های مناسب، مشخصه ی اصلی این پروژه است. در طراحی نما دو فاکتور مهم وجود دارد؛ دیدهای مجموعه به کوه و شهر از یک طرف و از طرف دیگر نمای اصلی ساختمان از تجربه ی دیداری صرف خارج شده و تبدیل به موضوعی می شود که باید با بدن تجربه گردد. این نما یک فضای پویاست که ساکنینش می توانند در آن حرکت کرده و در موقعیت های مختلفی قرار گیرند. همچنین با جای گیری مناسب پنجره ها، کیفیت فضای داخلی و فرم بیرونی به وجه تمایز این ساختمان با سایر ساخت و سازهای امروزه ی شهرها مبدل گشته است.

بیان فضایی صریح و روشن از طریق حجم های ناب و معمارگرایانه و در عین حال واجد جوهره ی کلی فرمال و فضایی که نسبتی با تاریخ معماری ایران برقرار کند از رویکردهای اصلی طراحی این بنا می باشد. تبدیل وید (Void) مرکزی به فضایی برگرفته از حیاط مرکزی خانه های قدیم با استقرار مناسب عملکردها در اطراف آن، یکنواختی کریدور مرکزی را به طور کامل از بین برده و فضایی پر طراوت و سرزنده برای ساکنین مجتمع که هر روزه با هیاهوهای بسیار شهری دست به گریبان هستند؛ فراهم می آورد. روابط در پلان ها به واسطه ی مصالح تعریف شده است که در امتداد هم شکل گرفته اند. شفافیت ایجاد شده در روابط، موجب شده تا طرح باعث القای احساس محدویت فضایی نشود. فضاهای داخلی برای حفظ جذابیت خود در طی سالیان آتی، ساده و بی پیرایه انتخاب شده اند و انتخاب مصالح و رنگ به گونه ای بوده که معماری به عنوان یک زمینه ی پویا عمل کرده و استفاده کنندگان مطابق سلیقه ی خود توانایی انتخاب را داشته باشند.

 

ادامه مطلب
کارخانه توسن تجهیز | مهندسین مشاور منظر بوم نقش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا