آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترقزوینکاربریمراکز تجاریمعمارانمهندسین مشاور آتی زیست

مجتمع تجاری تفریحی دیده | شرکت آتی زیست

مجتمع تجاری تفریحی دیده
معمار:شرکت معماری آتی زیست (احسان مالکی)

موقعیت:ایران -قزوین
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :تجاری
مساحت :۶۴۰۰ مترمربع
تاریخ:۱۳۹۳
معمار:احسان مالکی
طراحی داخلی : یکتا آفرین
کارفرما :مهندس صبوری


درباره پروژه مجتمع تجاری تفریحی دیده

يکی از ويژگی های يک مجتمع تجاری که در جذب مخاطبان اهميت به سزايی دارد، ساختار طراحی آن می باشد. با توجه به اينکه مجتمع های تجاری و مراکز خريد بیشماری در کشور ساخته شده يا در حال ساخت می باشند، ضرورت توجه به ايجاد جاذبه ی خاص و منحصر به فرد در اين مرکز خريد، از ابتدای کار توجه تيم های مطالعات و طراحی را معطوف خود گردانید. طراح شرکت معماری آتی زیست، در طراحی این مجتمع تجاری به مسائل زیادی توجه نموده است. قبل از طراحی در مرحله اول مهمترین هدف، رسیدن به یک پروسه ی کاملاً دقیق و صحیح در مورد مقوله ی طراحی مجتمع مختلط تجاری – تفریحی بوده است.

مهمترین پتانسیل طراحی، حفظ یگانگی و یکپارچگی کل پروژه می باشد، از این رو سلسله مراتب طراحی به گونه ای زنجیروار به یکدیگر متصل بوده که مخاطب، دچار هیچگونه شک و شبه ای از لحاظ طراحی نخواهد شد. ایده طراحی فضای تجاری تفریحی احسان مالکی،

ادامه مطلب
 کافه جاسمیر | محمد کانی سواران

طراح اصلی این پروژه، با توجه به کانسپت کلی، نمای ساختمان را به گونه ای طراحی نموده، که ضمن ایجاد محرمیت در بخش تالار با شکل گیری فرمی بسته، امکان دید و منظر مناسب در قسمت های عمومی، مانند شهر بازی، رستوران ها و همچنین هایپرمارکت را فرآهم آورده است. ساختار کلی در جهت تأکید بر فرم کشیده ی بنا به مانند مجسمه ای با خطوط قالب افقی طراحی و همچنین با ایجاد شکستگی های فرمی، تأکیدی دوچندان در قسمت ورودی ساختمان شده است.

ساختمان دارای دو طبقه پارکینگ در زیرزمین، یک واحد هایپرمارکت در طبقه همکف و اول، یک تالار با قابلیت تفکیک به دو سالن منفک و در نهایت یک شهربازی در طبقه ی سوم و یک رستوران در بالاترین تراز می باشد. از مهمترین رویکردهای طراحی در این پروژه، امکان تفکیک کاربردی مراجعه کنندگان در ساعات مختلف و همچنین تفکیک عملکردی در فرم بنا می باشد که خوانایی را برای مراجعه کنندگان دوچندان می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا