آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمراکز تجاریمهندسین مشاور آتی زیست

مجتمع تجاری نگین رازی | شرکت معماری آتی زیست

مجتمع تجاری نگین رازی
معمار:شرکت معماری آتی زیست (احسان مالکی)

موقعیت:ایران – تهران – خیابان رازی
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :تجاری
مساحت : ۱۶۳۰۰ مترمربع
تاریخ:۱۳۹۲
معمار:احسان مالکی
طراحی داخلی : یکتا آفرین
کارفرما :کاظم مؤذن


مجتمع تجاری نگین رازی
مجتمع تجاری نگین رازی

درباره پروژه مجتمع تجاری نگین رازی

مراکز تجاری با هدف تجارت و برآورده سازی نیازهای مختلف مردم در قالب خرید، فروش، گذراندن اوقاب فراغت به بهترین نحو شکل می گیرند. ایده و کانسپت طراحی مجموعه ی تجاری نگین رازی در بافت قدیمی شهر تهران واقع شده است. طراحی معماری اولیه ی آن با تأکید بر اهمیت تقویت هویت تاریخی پایتخت با استفاده از عناصری نظیر گره کاری روی سفال و به کارگیری شیشه های رنگی درطراحی نما صورت پذیرفته است و حجم بنا در عین جذابیت و مدرن بودن به گونه ای در کنار خیابان قرار گرفته که به بناهای قدیمی و ارزشمند منطقه احترام می گذارد.

نقش فضای سبز در فضاهای تجاری استفاده از فضای سبز و آبنما در محوطه ی روف گاردن (بام باغ) و حیاط اداری این مجوعه از نظر بصری برای استفاده کنندگان ایجاد حس آرامش می نماید. نکته ی مهم برای ایجاد فضای هنری از نظر زیبایی شناختی با استفاده از سطوح وسیع نفوذ نور با طیف های مختلف رنگی میسر گردیده است. در طراحی این مرکز تجاری، نه تنها طراحی فیزیکی مورد توجه قرار گرفته؛ بلکه به تمام ریزفضاها و بخش های تشکیل دهنده از جمله معابر، ورودی ها، امکانات مسیر، نور، مبلمان و دکوراسیون فضا با دقت توجه شده است.

 

ادامه مطلب
دارالمعلمین (دانشسرای عالی) |نیکلای مارکف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا