آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمعمارانمهندسین مشاور آتی زیستورزشی

مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس | شرکت معماری آتی زیست

مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس
معمار:شرکت معماری آتی زیست (احسان مالکی)

موقعیت:ایران – تهران – پردیس
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :فرهنگی ورزشی
مساحت:۱۶۰۰۰ مترمربع
تاریخ:۱۳۹۳
معمار:
 احسان مالکی
طراحی داخلی : 
یکتا آفرین
کارفرما :مجید کاظمی


مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس
مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس

درباره پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس

ترویج و اشاعه ی الگوهای مطلوب و مناسب در معماری و تأکید بر ضرورت استفاده از فرم های عملکردی در عین زیبایی از اهداف بلندمدت طراحی این مجموعه می باشد. ایجاد سرزندگی و تحرک در نتیجه ی افزایش کیفیت فضایی و در عین حال خلق مجموعه ای چند عملکردی متشکل از رستوران های مختلف،شهر بازی سر پوشیده،مجتمع تجاری،مجموعه ی ورزشی و تفریحی و سالن های چند عملکردی و اجتماعات در کنار توجه به ضوابط و مقررات شهرسازی شهرداری منطقه از پیچیدگی های این طرح می باشد روند طراحی و ایده های اولیه طراحی کلی پروژه ی مذکور در قالب خطوط سیال و منحنی خلق گردیده است. این رویکرد به ویژه با انتخاب دقیق شکل و رنگ جداره ها چه در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی و چه درطراحی نما و محوطه بسیار تأثیرگذارتر شده است.

استفاده ی غافلگیرانه از عناصر مختلف به خصوص کنسول های هم خانواده با طرح کلی، جلوه های نامحسوس شخصیت هنری طراح را بیش از پیش جذاب و معمارانه کرده است. در همین راستا به نحوی مناسب از شیب زمین بهره گرفته شده تا فرم سیال در تقابل با فرم ناموزون زمین، تنوع فضایی ایجاد کرده و با خلق فرمی مدرن با به کارگیری خطوط سیال، حس تحرک و جنب و جوشی برای بازدیدکنندگان نمایان گردد. با این تفاصیر، بنای مذکور را می توان پاسخی مناسب به تبعیت فرم از عملکرد دانست و خلق آن تلاشی در جهت فراخواندن مجدد عنصر حرکت در معماری می باشد.

 

ادامه مطلب
خلاق ترین محله‌های جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا