آثار معماری ایراناحسان مالکیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمعمارانمهندسین مشاور آتی زیستورزشی

مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس | شرکت معماری آتی زیست

مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس
معمار:شرکت معماری آتی زیست (احسان مالکی)

موقعیت:ایران – تهران – پردیس
وضیعت:
 ساخته شده 
کاربری :فرهنگی ورزشی
مساحت:۱۶۰۰۰ مترمربع
تاریخ:۱۳۹۳
معمار:
 احسان مالکی
طراحی داخلی : 
یکتا آفرین
کارفرما :مجید کاظمی


مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس
مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس

درباره پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی خلیج فارس

ترویج و اشاعه ی الگوهای مطلوب و مناسب در معماری و تأکید بر ضرورت استفاده از فرم های عملکردی در عین زیبایی از اهداف بلندمدت طراحی این مجموعه می باشد. ایجاد سرزندگی و تحرک در نتیجه ی افزایش کیفیت فضایی و در عین حال خلق مجموعه ای چند عملکردی متشکل از رستوران های مختلف،شهر بازی سر پوشیده،مجتمع تجاری،مجموعه ی ورزشی و تفریحی و سالن های چند عملکردی و اجتماعات در کنار توجه به ضوابط و مقررات شهرسازی شهرداری منطقه از پیچیدگی های این طرح می باشد روند طراحی و ایده های اولیه طراحی کلی پروژه ی مذکور در قالب خطوط سیال و منحنی خلق گردیده است. این رویکرد به ویژه با انتخاب دقیق شکل و رنگ جداره ها چه در طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی و چه درطراحی نما و محوطه بسیار تأثیرگذارتر شده است.

استفاده ی غافلگیرانه از عناصر مختلف به خصوص کنسول های هم خانواده با طرح کلی، جلوه های نامحسوس شخصیت هنری طراح را بیش از پیش جذاب و معمارانه کرده است. در همین راستا به نحوی مناسب از شیب زمین بهره گرفته شده تا فرم سیال در تقابل با فرم ناموزون زمین، تنوع فضایی ایجاد کرده و با خلق فرمی مدرن با به کارگیری خطوط سیال، حس تحرک و جنب و جوشی برای بازدیدکنندگان نمایان گردد. با این تفاصیر، بنای مذکور را می توان پاسخی مناسب به تبعیت فرم از عملکرد دانست و خلق آن تلاشی در جهت فراخواندن مجدد عنصر حرکت در معماری می باشد.

 

ادامه مطلب
دفتر شماره 18| دفتر معماری فردا (بابک سرور)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا