اخباراخبار نظام مهندسی

برگزاری آزمون اخذ پروانه اشتغال به مهندسی

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:
آزمون اخذ پروانه اشتغال به مهندسی در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود/ تهران پیشتاز بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان

حامد مانی‌فر با اعلام این مطلب که آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در هفت رشته مهندسی روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر در ۹۳ حوزه سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: نتایج آزمون های این دوره در بخش تستی اواسط آذرماه و در بخش سوالات تشریحی اواسط دی ماه اعلام می‌شود.
حامد مانی فر مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان  ضمن اعلام این مطلب که در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آزمون‌های ورود به حرفه برای متقاضیان در هفت رشته به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود،

گفت: هفت رشته آزمون شامل عمران در سه صلاحیتِ محاسبات و نظارت و اجرا، معماری در سه صلاحیتِ طراحی، نظارت و اجرا، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در دو صلاحیتِ طراحی و نظارت در روزهای پنجشنبه ۱۸ و جمعه ۱۹ مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رشد ۲۵ درصدی در تعداد شرکت‌کنندگان

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه در این دوره از آزمون‌ها، ۱۷۵ هزار و ۷۸۷ نفر شرکت کرده‌اند که حاکی از رشد ۲۵ درصدی در تعداد شرکت‌کنندگان است،

ادامه مطلب
هفت هزار اشتغال در بخش مسکن خراسان جنوبی ایجاد شد

ادامه داد: آزمون در رشته‌های عمران و معماری برای صلاحیت نظارت، رشته های ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری در صبح پنجشنبه ۱۸ مهر و عصر پنجشنبه در رشته های معماری و عمران در صلاحیت اجرا، رشته های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت نظارت برگزار خواهد شد.

آزمون معماری رشته طراحی نیز به مانند گذشته یک دفترچه دارد

به گفته مانی‌فر، روز جمعه صبح تا ظهر آزمون‌های عمران در صلاحیت محاسبات و تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت طراحی برنامه ریزی شده است. همچنین، صبح و عصر جمعه به مدت ۸ ساعت، آزمون صلاحیت معماری و طراحی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در رشته‌های عمران صلاحیت محاسبات و نظارت، معماری صلاحیت نظارت، تاسیسات مکانیکی و برقی صلاحیت طراحی و نظارت و رشته نقشه‌برداری دفترچه های آزمون در چهار دسته مختلف تنوع سازی شده است. در بقیه صلاحیت‌ها یک دفترچه در نظر گرفته شده که بر اساس آن شرکت کنندگان به سوالات پاسخ می دهند.

مانی فر توضیح داد: آزمون معماری رشته طراحی نیز به مانند گذشته یک دفترچه دارد و یک سوال مشخصی در زمینه طراحی معماری دارد که مشابه آن در دوره های قبل بوده و روند برگزاری آن مانند دوره های قبل است.

ادامه مطلب
قرنطینه و حضور ساکنان ایتالیا در پروژه "علم شهروندی"

نتایج آزمون های این دوره در بخش تستی اواسط آذرماه و در بخش سوالات تشریحی اواسط دی ماه اعلام می شود

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه آزمون در ۹۳ حوزه در سراسرکشور طراحی شده است، گفت: در مجموع در این دوره از آزمون، ۴۰ هزار و ۴۴۳ نفر خانم و ۱۳۵ هزار و ۳۴۴ نفر آقایان شرکت کرده اند که نسبت ۲۳ به ۷۷ درصدی را تشکیل داده اند.

به گفته وی، نتایج آزمون های این دوره در بخش تستی اواسط آذرماه و در بخش سوالات تشریحی اواسط دی ماه اعلام می شود.

مانی‌فر همچنین اعلام کرد: رشته عمران در صلاحیت نظارت با ۳۸ هزار و ۸۷۲ نفر بیشترین شرکت کننده را دارد که ۲۲ درصد از شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. ترافیک نیز با ۴۰۵ نفر کمترین شرکت کننده را به خود اختصاص تخصی داده است.

به گفته وی، استان تهران با ۳۴ هزار و ۳۶۱ نفر بیشترین تعداد شرکت کننده را در کل کشور دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا