اخباراخبار شهرسازی

راه آهن شمال به جنوب مهم ترین محور ارتباطی اروپا

وزیر معین خراسان جنوبی در دولت؛
پروژه راه آهن شمال به جنوب مهم ترین محور ارتباطی اروپا است

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری مهر ، مسعود سلطانی فر صبح دوشنبه در مراسم کلنگ زنی پروژه راه آهن بیرجند بیان کرد: امید است این قطعه در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد و برای سایر قطعات تامین منابع شود.

وی با بیان اینکه امید است در آینده ای نزدیک شاهد اتصال شهرهای خراسان جنوبی به شبکه ریلی باشیم ، افزود: همچنین امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از این پروژه مهم در شرق کشور، مسیر فرآیند توسعه شرق کشور سرعت بیشتری گیرد.

وزیر معین خراسان جنوبی در دولت با بیان اینکه این پروژه جز ء مهم ترین پروژه های مطرح شده است که پیگیری های زیادی در وزارت راه و شهرسازی داشت، افزود: پروژه راه آهن شمال و کریدور شمال به جنوب از مهم ترین محورهای ارتباطی اروپا با اقیانوس هند است.

وی ادامه داد : این پروژه مسیر حمل بار و کالا و مسافر در آینده را از ۳۸ تا ۴۵ روز فعلی به ۱۵ تا ۱۸ روز کاهش می دهد که به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

ادامه مطلب
بام هایی که به پایداری شهرها کمک می‌کند

 

نبود خط راه آهن در خراسان جنوبی از مهمترین موانع سرمایه گذاری محسوب می شود و وجود محصولات كشاورزی راهبردی و نیز فرآوری آن ها، برای رسیدن به بازارهای هدف تامین زیرساخت های لازم در حوزه حمل و نقل به ویژه ریلی باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا