اخباراخبار میراث فرهنگی

ایجاد ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی در البرز

تا پایان سال:
۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی در البرز ایجاد می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرزگفت: هفت مورد از ۹ اقامتگاه بوم‌گردی استان در طالقان فعالیت دارند.

احمد ترکاشوند اظهارکرد: در حال حاضر ۹ اقامتگاه بومگردی در استان فعال است که هفت مورد از آنها در طالقان میزبان گردشگردان هستند.

وی با بیان اینکه تا بهمن سال قبل تنها سه اقامتگاه بوم‌گردی در البرز وجود داشت، ادامه داد: برای رونق گردشگری روستایی در استان بنا داریم تا پایان سال ۱۱  اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان ایجاد کنیم.

این مسئول توضیح داد: وقتی صحبت از گردشگری روستایی می‌شود، منظور ساخت هتل‌های چندستاره و لوکس نیست، چون مردم بیشترمی‌خواهند از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرند و در دل طبیعت باشند، بنابراین ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی ارجحیت دارد.

وی اظهار کرد: برای ایجاد اقامتگاه‌ها و خانه‌های بوم‌گردی، تسهیلات خوبی با بهره چهار و هشت درصد به افرادی که در این طرح مشارکت کنند داده می‌شود.

 

در حال حاضر ۴۹ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد

 

ترکاشوند با اشاره به اینکه برای رونق گردشگری تنها ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی کافی نیست، تصریح کرد: برای رونق گردشگری روستایی علاوه بر توسعه زیرساخت‌های فیزیکی توجه به حوزه آموزش، بازاریابی و تبلیغات برای توسعه گردشگری و بوم‌گردی و مشارکت بخش خصوصی بسیار مهم است.

ادامه مطلب
نمایشگاه و مؤسسه مینا | کوروش رفیعی

ترکاشوند گفت: با ایجاد مسیر دسترسی مناسب، ایجاد مراکز اقامتی، پذیرایی و توسعه جاذبه‌های این روستاها می‌توان به آینده گردشگری روستایی در استان امیدوار بود، از همین رو به دنبال اجرای طرح‌هایی هستیم که به رونق گردشگری در روستاهای موجود منتهی شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز با تاکید بر رعایت نکات فرهنگی در گردشگری روستایی توضیح داد: در کنار تامین زیرساخت‌ها مانند راه‌سازی و یا تعریف مسیرهای دسترسی مناسب، مبحث مهم دیگر فرهنگ‌سازی است تا در قالب آن بتوانیم مردم منطقه را تشویق کنیم تا نگاه بهتری به مبحث بوم‌گردی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول گردشگری توسط گردشگران گفت: گردشگران هم باید فرهنگ و عرف حاکم در روستاها را رعایت کنند و به ارزش‌ها و اعتقادات جوامع محلی احترام بگذارند.

گفتنی است در حال حاضر ۴۹ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا