افشین خسرویانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری افشین خسرویانطرح پیشنهادی مسابقهکاربریمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمشهدمعماران

مجتمع مسکونی دندانپزشکان | افشین خسرویان

مجتمع مسکونی دندانپزشکان
معمار: افشین خسرویان

موقعیت: ایران، مشهد
وضعیت: پیشنهاد رقابت
مساحت: ۳۸۰۰
مترمربع
زیربنا: ۹۰۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۰
همکاران طراحی: نفیسه شجاع، مژگان قیفانی، غزاله دواری
گرافیک: محمد طهوری


مجتمع مسکونی دندانپزشکان
مجتمع مسکونی دندانپزشکان

مشخصات پروژه مجتمع مسکونی دندانپزشکان

برنامه های مورد نیاز کارفرما به شرح زیر است:

تهیه ۱۵۰ واحد مسکونی تهیه پارکینگ مورد نیاز در طبقه های -۲ ، -۳ و -۴ طبقه ، تهیه تعدادی واحد تجاری در طبقه همکف ، طبقه ۱ و +۱ و تهیه فضاهای ورزشی و تفریحی این مسابقه با یادآوری محدود با موضوع طراحی مجتمع مسکونی دندانپزشکان خراسان ، در تابستان سال ۲۰۱۰ برگزار شد. در مرحله اول از بین ۱۵ نفر دعوت شده ، ۳ نفر انتخاب شدند و مسابقه برگزار شد. با توجه به الزامات و سلیقه های گروه هدف (گروه خطاب شده) این پروژه و شرایط آب و هوایی سایت هدف از جمله: رعد و برق ، وزش باد شدید ، دید و خاص بودن این طرح انجام شده است. نمای سایت ، منظره شهر و کوه قسمت جنوبی ، به منظور فراهم کردن حداکثر سرعت آسایش افراد. پس از بررسی نکات فوق ، برجهای مسکونی در قالب ۳ بلوک طراحی شده اند که بلوک های شمالی دارای ۱۳ طبقه و بلوک جنوبی دارای ۶ طبقه است. در این مکان از ورود نامطلوب باد شمال غربی به محوطه توسط توده ای جلوگیری شده است.

در ۴ طبقه از طریق اتصال پل بین دو بلوک شمالی و در بهترین حالت مشاهده سایت ، حیاط های همسایه نیمه باز برای روابط صمیمی اعضا که دارای زمینه فرهنگی مشابه هستند تشکیل شده و ویژگی های اصلی حجم این پروژه هستند.

 

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی ویلا |علیرضا شرافتی، پانته آ اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا