آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریکارخانهمعمارانمهندسین مشاور هشت

کارخانه پالانیر | مهندسین مشاور هشت

کارخانه پالانیر
معمار:مهندسین مشاور هشت ( همگون شهر تیناب )

موقعیت:ایران – تهران_شهرک صنعتی شمس آباد
وضیعت:
ساخته شده
کاربری :صنعتی
تاریخ:۱۳۹۴
مشاور طراحی:
مهندسین مشاور هشت 
دیگر همکاران طراحی: محمد نظری پور
گرافیک: استودیوی هشت
کارفرما:شرکت پالانیر


کارخانه پالانیر
کارخانه پالانیر

درباره پروژه کارخانه پالانیر

شرکت پالانیر قصد ساخت کارخانه ای جدید در شهرک صنعتی شمس آباد داشت. طراحی کار را به شرکت ما واگذار کردند. ساختمان می بایست در درجه اول نیازهای عملکردی کارفرما را تأمین می کرد. بنابراین در اولین مرحله، میزان نسب فضای باز به بسته را سنجیدیم و سپس عملکردهای لازم را به صورت بخش هایی کلی در سطح پلان دیدیم. بخشی برای حمل و تخلیه بار، بخشی برای فضای اداری و بخش اعظم برای فضای کارگاهی. در مرحلۀ بعد آنچه مهم بود نورگیری فضاها بود. فضای اداری می بایست کاملاً نور می گرفت.

فضای کارگاهی نباید نور مستقیم می گرفت و نورگیرها می بایست در ارتفاع قرار می گرفتند. برای خوانایی بیشتر مجموعه، تصمیم گرفتیم تفکیک عملکردها را در حجم بنا نیز ببنیم. بنابراین ساختمان اداری را همچون مکعب مجزایی دیدیم که با بخش کارگاهی ترکیب شده است. ایدۀ ما در طراحی نما و حجم، استفاده از بارکد شرکت پالانیر بود. بارکد را بر روی نما انداختیم و برآمدگی ها و نورگیرها رو در میان خطوط بارکدها در نظر گرفتیم. حجم اداری را با متریال چوب طراحی کردیم تا محیطی گرمتر از فضای صنعتی را القا کند.

 

ادامه مطلب
هاید پارک لندن | BNS studio

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا