پارکینگپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری افشین خسرویانکاربریکانسپتمراکز تجاریمرکز خریدمشهدمعماران

مجموعه حریر | افشین خسرویان

مجموعه حریر
معمار: افشین خسرویان

موقعیت: ایران، مشهد
وضعیت: کانسپت
مساحت زمین: ۲۵۲۴ مترمربع
تراکم ساخت و ساز: ۳۶۷۰۰ مترمربع
کاربری: تجاری
تاریخ طراحی: ۲۰۱۱
همکاران طراحی: نفیسه شجاع، زهرا مفردیان، احسان پویانفر، غزاله دواری، جواد شعری، قاسم نصرتی
گرافیک: نیلوفر شجاع


مجموعه حریر
مجموعه حریر

مشخصات پروژه مجموعه حریر

این پروژه با کاربردهای تجاری و پارکینگهای چند سطحی به منظور حل مشکل تراکم شهری (ترافیک شهری) در بلوار عملیاتی و همچنین ساماندهی اصناف پرده و پارچه و دکوراسیون داخلی ساختمان طراحی شده است. اول ، الزام کارفرمایان این بود که دو پروژه به نام های “حریر و ابریشم” را در دو سایت در برابر یکدیگر و در تعامل با یکدیگر طراحی کنند. در این مرحله از طراحی ، سطح اشغال زمین و طبقه اول صددرصد و سطح پارکینگ نیز هفتاد درصد بوده است.

دو پروژه “حریر و ابریشم” در ده طبقه ، یک انبار طبقه ، سه طبقه تجاری و شش طبقه پارکینگ طراحی شده و ارتباط بین دو پروژه در دو طرف بلوار عملیاتی ۳۵ متری از طریق گذرگاه به کارفرما پیشنهاد شده است پذیرفته شد.

در مرحله دوم ، طراحی پروژه “ابریشم” برداشته شد و سطح اشغال سطح پارکینگ در پروژه “حریر” علیرغم اعتراض مشاور صددرصد اضافه شد و برنامه های دیگری نظیر تالار و برنامه های اداری در طبقه بالا اضافه شد. در مجتمع قرار گرفته و ساختمان پروژه در ۱۵ طبقه شامل چهار طبقه تجاری ، یک طبقه انبار ، یک پارکینگ ۹ طبقه و یک سالن و طبقه اداری مجدداً مورد تجدید نظر قرار گرفته است و با توجه به این تغییرات ، نظر مشاور برای طراحی مجدد نما بوده است. تهیه حداکثر فضای مفید تجاری و پارکینگ و جلوگیری از اختلاط برنامه های مختلف در این مجموعه و دسترسی آسان افراد به مکانهای مورد نظر از جمله اهداف طراحی این طرح بوده است.

 

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی AFT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا