پارکینگپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری افشین خسرویانکاربریکانسپتمراکز تجاریمرکز خریدمشهدمعماران

مجموعه حریر | افشین خسرویان

مجموعه حریر
معمار: افشین خسرویان

موقعیت: ایران، مشهد
وضعیت: کانسپت
مساحت زمین: ۲۵۲۴ مترمربع
تراکم ساخت و ساز: ۳۶۷۰۰ مترمربع
کاربری: تجاری
تاریخ طراحی: ۲۰۱۱
همکاران طراحی: نفیسه شجاع، زهرا مفردیان، احسان پویانفر، غزاله دواری، جواد شعری، قاسم نصرتی
گرافیک: نیلوفر شجاع


مجموعه حریر
مجموعه حریر

مشخصات پروژه مجموعه حریر

این پروژه با کاربردهای تجاری و پارکینگهای چند سطحی به منظور حل مشکل تراکم شهری (ترافیک شهری) در بلوار عملیاتی و همچنین ساماندهی اصناف پرده و پارچه و دکوراسیون داخلی ساختمان طراحی شده است. اول ، الزام کارفرمایان این بود که دو پروژه به نام های “حریر و ابریشم” را در دو سایت در برابر یکدیگر و در تعامل با یکدیگر طراحی کنند. در این مرحله از طراحی ، سطح اشغال زمین و طبقه اول صددرصد و سطح پارکینگ نیز هفتاد درصد بوده است.

دو پروژه “حریر و ابریشم” در ده طبقه ، یک انبار طبقه ، سه طبقه تجاری و شش طبقه پارکینگ طراحی شده و ارتباط بین دو پروژه در دو طرف بلوار عملیاتی ۳۵ متری از طریق گذرگاه به کارفرما پیشنهاد شده است پذیرفته شد.

در مرحله دوم ، طراحی پروژه “ابریشم” برداشته شد و سطح اشغال سطح پارکینگ در پروژه “حریر” علیرغم اعتراض مشاور صددرصد اضافه شد و برنامه های دیگری نظیر تالار و برنامه های اداری در طبقه بالا اضافه شد. در مجتمع قرار گرفته و ساختمان پروژه در ۱۵ طبقه شامل چهار طبقه تجاری ، یک طبقه انبار ، یک پارکینگ ۹ طبقه و یک سالن و طبقه اداری مجدداً مورد تجدید نظر قرار گرفته است و با توجه به این تغییرات ، نظر مشاور برای طراحی مجدد نما بوده است. تهیه حداکثر فضای مفید تجاری و پارکینگ و جلوگیری از اختلاط برنامه های مختلف در این مجموعه و دسترسی آسان افراد به مکانهای مورد نظر از جمله اهداف طراحی این طرح بوده است.

 

ادامه مطلب
ویلا دره | دفتر معماری آرتور و همکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا