آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتپژمان طیبیتکمیل شدهرشتکاربریمراکز مسکونیمعماران

ساختمان مسکونی ۱۲۴ | پژمان طیبی

ساختمان مسکونی ۱۲۴
معمار: پژمان طیبی

موقعیت: رشت ، گلسار ، بلوار سمیه ، خیابان ۱۲۴
وضیعت: ساخته شده
مساحت: ۳۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ: ۱۳۸۹-۱۳۹۱
کارفرما: علی جعفری،حسین جعفری
همکاران طراحی: پژمان طیبی، مهرداد جواهریا
زیر بنا: ۱۲۰۰ مترمربع


مسکونی 124مسکونی ۱۲۴

درباره پروژه ساختمان مسکونی ۱۲۴

خواسته کارفرمای پروژه ، طراحی دو تیپ واحد دوخوابه و سه خوابه در کنار یکدیگر بود. به طوری که هر واحد دارای زون بندی استاندارد بوده و ورود به محل خواب مستقیما از ورودی واحد صورت پذیرد. چالش پروژه، طراحی واحد ها با حد اقل مساحت غیر مفید بود. به طوریکه خریدار احتمالی بتوناند بیشترین بهره برداری را از فضای واحد مسکونی خود ببرد.

طراحی نما

از آنجایی که زمین این ساختمان در نبش دو خیابان فرعی قرار گرفته است ، طراحی نمای پروژه نه به عنوان یک پوسته، بلکه به عنوان تعدادی حجم در هم تنیده دیده شده است. پایه ترکیب این احجام با تعمیم فرم گرد زمین پروژه به طبقات اول و دوم و ترکیب آن با فرم مکعبی طبقات چهار و پنج حاصل آمده و استفاده از تضاد میان دو سطح منحنی و غیر منحنی تکمیل شده است.از آنجا که لبه سقف های شیبدار دارای پیش آمدگی قابل توجهی هستند و وجود این پیش آمدگی غیر قابل اجتناب است، فرم کشیده این پیش آمدگی به عنوان یکی از مبانی طراحی نما قرار گرفت و برای ایجاد هارمونی، در مکان های مختلف از فرمی مشابه با آن استفاده گردید.

ادامه مطلب
مسکونی فرمانیه

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” source=”media: 34555,34553,34556,34554,34548,34552,34551,34550,34549″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا