اخباراخبار شهرسازی

اتلاف مصالح ساختمانی در ساخت و سازهای سنتی

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد:
اتلاف مصالح ساختمانی در ساخت و سازهای سنتی

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سالانه باید ۱۰ درصد بر ساخت ساختمان‌های صنعتی اضافه شود، اما این امر در کشور محقق نشده است.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، ایمان طاهر امروز (شنبه) در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان، با بیان اینکه صنعت ساختمان مشمول منابع مالی، نیروی انسانی، ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی است، اظهار کرد: متأسفانه در صنعت ساختمان عقب‌ماندگی داریم، در حالی که ساختمان‌ها باید به صورت صنعتی ساخته شود.

وی افزود: در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته نسل ششم ساختمان‌سازی کنار گذاشته و وارد نسل هفتم ساخت‌وساز شده‌اند، اما در ایران همچنان در نسل سوم ساختمان‌سازی باقی‌مانده‌ایم.

اتلاف مصالح ساختمانی و همچنین انرژی در ساختمان‌های سنتی بسیار زیاد است

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تأکید بر اینکه ساختمان‌های صنعتی موجب بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شود، گفت: اتلاف مصالح ساختمانی و همچنین انرژی در ساختمان‌های سنتی بسیار زیاد است.

طاهر افزود: البته تولیدکنندگان در برهه‌ای از زمان در تولید مسکن مهر به دلیل تعداد بالا و به صرفه بودن آن به سمت صنعتی سازی ساختمان حرکت کردند، اما بعد از اتمام پروژه مسکن مهر این موضوع به فراموشی سپرده شد.

ادامه مطلب
راه اندازی سومین دانشکده معماری، هنر و گردشگری

وی به طرح جامع اقدام ملی تولید مسکن اشاره کرد و گفت: طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود و امیدواریم در این طرح به سمت روش‌های نوین ساخت‌وساز و صنعتی سازی ساختمان حرکت کنیم.

برای هوشمندسازی ساختمان‌ها باید بستر مناسب آماده شود

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی تولید مسکن، ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی است که ۴۰ هزار واحد آن باید در شهرهای بهارستان، فولادشهر و مجلسی ساخته شود.

وی با تأکید بر اینکه طی چند سال آینده باید روش‌های سنتی ساخت‌وساز در کشور کنار گذاشته شود، گفت: تولید مصالح ساختمانی به روش صنعتی به این امر کمک می‌کند، اما باید سیستم و روش تولید مسکن نیز تغییر کند.

طاهر همچنین بر هوشمندسازی ساختمان‌ها در کشور تأکید کرد و افزود: برای هوشمندسازی ساختمان‌ها باید بستر مناسب آماده شود و سنتی سازی ساختمان کنار گذاشته و به سمت صنعتی‌سازی ساختمان‌ها حرکت کنیم.

وی در خصوص مشکلات طرح مسکن مهر و نگرانی نسبت به اینکه ایرادات آن در طرح اقدام ملی تولید مسکن اتفاق نیفتد، اظهار کرد: طرح اقدام ملی تولید مسکن همانند مسکن مهر نخواهد بود و حداقل امکانات برای زندگی در آن لحاظ شده است.

ادامه مطلب
ویلا اسپینو | مهندسین مشاور آمایش روستایی و شهری پارس

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین با تأکید بر اینکه تولید مسکن نباید توسط دولت انجام شود، تصریح کرد: این امر مغایر با سیاست خصوصی‌سازی است، اما به دلیل اینکه دولت باید مسکن دهک‌های پایین و متوسط جامعه را تأمین کند، ناچار به پیاده‌سازی چنین طرح‌هایی است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا