اخباراخبار میراث فرهنگی

موزه خیابان ولیعصر و رونمایی حکم اولین شهردار تهران

از ایجاد موزه خیابان ولیعصر تا رونمایی از حکم اولین شهردار تهران

یک عضو شورای شهر تهران از تبدیل خانه مینایی‌ها به موزه خیابان ولیعصر خبر داد.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا ، احمد مسجد جامعی در ادامه تهرانگردی خود که به مناسبت هفته تهران انجام شد به خانه تاریخی متعلق به انیس الدوله – همسر ناصرالدین شاه – رفت و از این خانه تاریخی که در اختیار اتحادیه گوشت فروشان است، بازدید کرد.

وی با بیان اینکه این خانه متعلق به ۱۵۰ سال قبل است که دارای ویژگی‌های ارزشمند میراثی است، گفت: این خانه می‌بایست به عنوان بنای میراثی تهران حفظ شود و شهردار تهران نیز قول داده است که نسبت به تملک این خانه و تبدیل آن به یک فضای عمومی اقدام کند این در حالیست که اتحادیه گوشت‌فروشان نیز در این مدت از این خانه به خوبی مراقبت کرده‌ است اما باید این خانه در اختیار مردم شهر باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مسجد جامعی به خانه در حال مرمت «مینایی» رفت و اظهارکرد: خانه مینایی‌ها متعلق به دوره پهلوی اول است و معماری آن نیز نشانه‌های از معماری روسی دارد که خوشبختانه در سال ۹۶ توسط شهرداری تملک شد.

ادامه مطلب
ضلع غربی میدان تجریش

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال مکانی برای ایجاد موزه خیابان ولیعصر بودیم، گفت: خیابان ولیعصر اسناد، عکس‌ها و … زیادی دارد و خانه مینایی به موزه خیابان ولیعصر تبدیل خواهد شد.

در ادامه مسجد جامعی به موزه مقدم رفت و از اسناد به جا مانده از محمد تقی خان احتساب الملک – اولین شهردار تهران – بازدید و موزه احتساب الملک را افتتاح کرد.

وی با بیان این که احتساب الملک پدر استاد مقدم بود، گفت: احتساب الملک از درباریان بود که با حکم پادشاه قاجار به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. امروز از دستنوشته‌های وی و ۵۴ قطعه عکس باقیمانده از تهران قدیم رونمایی کردیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا