آثار معماری ایرانپارکپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانچشم انداز و شهرسازیدفاترطراحی شهریعلی نقوی نمینیکاربریمعمارانمهندسین مشاور نگین شهر آینده

میدان پارک آب و آتش | مهندسین مشاور نگین شهر آینده

 میدان پارک آب و آتش 
معمار: مهندسین مشاور نگین شهر آینده (علی نقوی نمینی)

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
ساخته شده 
مساحت زمین : ۳۰۰۰ مترمربع
تاریخ ساخت : ۱۳۹۱
کاربری: پارک (فضای عمومی)
تیم طراحی: فرشاد کازرونی، نسترن اسماعیل بیگی، سعید سرایی
کارفرما: شرکت نوسازی اراضی عباس آباد
شریک مسئول: علی نقوی نمینی
مدیر پروژه: حمیدرضا موسوی
مدیر طراحی: علی نقوی نمینی
طراح فنی: عباس فتوحی، محمدتقی دیبایی
طراح محیط: فتانه فتاحی
تاسیسات: کیومرث عالم شناس


پارک آب و آتش 
پارک آب و آتش

درباره پروژه  میدان پارک آب و آتش 

میدان ورودی پارک آب و آتش تهران در ورودی شمالی این پارک و در لبه اتوبان حقانی واقع شده است و مجموعه از پله های ورودی ومیدان و آبنما و رمپ ورودی را در مساحتی به حدود ۳۰۰۰ مترمربع شامل می شود.

راه حل‌های جامع و پایدار به گونه ای که با نگاه بین رشته‌ای، توسعه شهر و حضور انسان را با حفظ و احیای حوزه های طبیعی فراهم می سازد به عنوان مهمترین رویکرد در طراحی این حوزه از شهر مورد توجه قرار گرفته است و به این ترتیب این میدان، با هدف ارائه راه حلی برای نیل به توسعه پایدار در فضاهای باز شهری، طراحی و اجرا شده است. وسعت فضای اجتماعی و ارتباطی در برابر وسعت فضای طبیعی مورد مطالعه قرار گرفته و سعی شده است که میزان پوشش سطح طبیعی خاک به شرطی که عملکرد شهری میدان را تحت شعاع قرار ندهد به حداقل ممکن برسد. در شکل تپه کمترین دخل و تصرف شده است و ارتباط معبر با قسمت مسطح میدان با پله های محاصره شده با بستر طبیعی امکان پذیر است. 

ادامه مطلب
خانه کامیاران | استودیو طراحی معماری گذر

برای ارتباط راحت‌تر، یک رمپ ارتباطی از میان آبنمای کنار میدان، سطح پیاده راه لبه اتوبان حقانی را با سطح میدان مرتبط می سازد. به این ترتیب حدود ۳۵ درصد از حوزه طبیعی در محل میدان دست‌نخورده باقیمانده و توسعه فضای سبز را در کنار توسعه فضای شهری ممکن ساخته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا