اخباراخبار میراث فرهنگی

مرمت و بازسازی دیوار حمام تاریخی “خان”

مرمت و بازسازی دیوار حمام تاریخی “خان” در آذربایجان شرقی

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ تبریز از مرمت و بازسازی دیوار حمام  خان در محله دالان میرزا رضا خبر داد.
 
به گزارش آرکاو به نقل از  ایسنا، عادل پور قربان افزود: به دلیل تخریب دیوارهای ضلع شرقی حمام تاریخی خان و لزوم احیاء دیوارهای قدیمی این حمام، عملیات احیاء و نوسازی دیوارهای حمام خان از ماه گذشته آغاز شده و طی روزهای آتی به اتمام میرسد.
 
پور قربان گفت: پروژه دیوار ضلع شرقی حمام خان با آجر قفقازی و با معماری سنتی همگون با بافت تاریخی این حمام اجرایی شده و طی روزهای آتی به پایان می رسد.
 
وی این بنا را دارای محوطه بیرونی و باغ توصیف کرد و گفت: حمام خان از دو قسمت سنتی و حمام نمره تشکیل شده که بخش سنتی آن متعلق به دوره قاجار بوده و در قسمت اندرونی این حمام باغی بسیار با صفا موجود است که با مرمت حمام و ساماندهی مجموعه می توان از آن استفاده گردشگری کرد.
 
شایان ذکر است، حمام  خان در محله قره باغی‌ها و در میرزا رضا دالانی واقع شده است که شامل بخش های ورودی، دالان و دهلیز، بینه و سکوهای سربینه، میان در، سرویس‌های بهداشتی، حجامت خانه، گرمخانه، موتورخانه و خزینه است.  
مرمت و بازسازی  اماکن تاریخی در یک شهر، زنده نگه داشتن اصالت و هویت  مردمان آن شهر بوده است و تنها با بها دادن و توجه  به این ابنیه تاریخی می توان  تمدن و هویت  یک شهر را زنده نگه داشت.
ادامه مطلب
رانش کوه در منطقه ۴ آزادراه تهران-شمال بوده نه منطقه یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا